Kontinentální tým TUFO-PARDUS Prostějov je dlouholetou stálicí českého silničního pelotonu a v současnosti také nejlepším dráhovým týmem co se týče stíhacích disciplín. Do sezóny 2019 vstupuje pouze s malými změnami. Tým nadále sází na mladé závodníky, kola Pardus a sportovní výživu Enervit. Závodní sezonu tým tradičně zahájí na Rhodosu už na začátku března. A sportovní ředitel Michal Mráček doufá, že prostějovští závodníci budou opět vidět, dokáží se prosadit i v zahraničí a vybojují nominace na mistrovství Evropy i světa.
Máte za sebou první soustředění, jak probíhalo začlenění nováčků?
To je jedna z velmi důležitých věcí a já myslím, že kolektiv si sedl. V tréninku byla prestiž a nasazení, u večeře pak legrace. Opravdovým prubířským kamenem soudržnosti týmu ale samozřejmě budou až závody.
Máte opět mladý tým. Nepřemýšleli jste nad tím, že byste se specializovali na kategorii U23 a vychovávali závodníky pro další české týmy, potažmo pro odchod do zahraničí?
Práce s mladými je pro nás prioritou, což přirozeně vyplývá z toho, že jsme klubem, kde na vysoké úrovni pracujeme s mládeží a je naším cílem mít pro ty nejlepší návaznost v podobě dospělého týmu. V rámci možností, zejména v jarní přípravě, mají naši junioři příležitost společné přípravy s naším kontinentálním týmem. K vyváženosti týmu ale patří i starší a zkušenější závodníci, například Wojciech Pszczolarski, který je majitelem tří titulů mistra Evropy, má medaili z mistrovství světa. Jeho autorita a profesionalita je pro tým velkým přínosem.
Prostějov patří k nejlepším mládežnickým oddílům, v současné době v něm jezdí také nadějné cyklistiky, neplánujete do budoucna zařídit navazující elitní tým i pro ženy?
Nebráníme se ničemu, ale náš záběr je již dnes hodně velký. Zajistit výborné podmínky mládeži, týmu dospělých, a to jak na silnici, tak na dráze, představuje obrovské úsilí a ekonomickou náročnost. Ovšem nikdy jsme si nekladli nízké cíle a nehledali snadnou cestu. Výzvy přijímáme a tohle by mohl být jedna z nich.
Už za pár dní čekají tým první závody na Rhodosu. Proč letíte právě tam?
Na Rhodos míříme za finální přípravou již třetím rokem. Jedná se o kombinaci tréninku a skvěle organizovaných závodů s přiměřenou náročností. Pořadatel závodů také týmům poskytuje velmi solidní support v podobě příspěvku na dopravu a ubytování.
Kdo by měl být pro letošek hlavním lídrem týmu?
Určit jednoho lídra asi není možné, podle charakteru trati závodu budeme spoléhat na vhodné jezdce. V týmu máme dost rychlých závodníků a Tomáš Bárta už v loňské sezóně ukázal, že dokáže zaspurtovat i po 200 kilometrech. Karel Tyrpekl velmi dobře zvládá středně náročný terén. Rozhodně ale budeme chtít, aby každý z členů našeho týmu dostal svou šanci.
Jaké máte dílčí vrcholy sezóny? Chcete příchodem Rugovace potvrdit roli české jedničky na dráze?
Náš program se skládá převážně ze závodů kalendáře UCI a každý z těchto startů je zejména pro mladé závodníky velkou příležitostí. Rozhodně chceme být vidět na silničním mistrovství republiky a získat místa v nominaci na mistrovství Evropy a světa. S dráhou je to složitější… Rozhodně chceme být českou jedničkou a podíváte-li se na složení týmu, jiné cíle si ani klást nejde. Na druhé straně chceme ve spolupráci s dalšími týmy, které se dráze věnují, pracovat na pozvednutí vytrvalostních disciplín.