Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Příprava na Jizerskou 50: Jak jíst před závodem

Mnoho sportovců se správně snaží řešit svoji výkonnost nejen tréninkem, ale i výživou. Jenže když se dozví, že nejdůležitější živinou vytrvalců jsou „cukry“, snaží se toto doporučení naplňovat do puntíku, především v posledních hodinách před sportem. Synonymem doporučovaného „cukru“ jsou však často sladkosti, sušenky, čokoláda a sladké nápoje, jejichž zahrnutí do finálních příprav je obrovskou chybou! Proč? A co tedy před výkonem jíst? To prozradí poslední díl našeho výživového seriálu před startem Jizerské 50, jejímž výživovým partnerem i letos jsme.

Příprava na Jizerskou 50: Jak bojovat proti křečím?

Svalové křeče jsou vedle hlaďáku snad největším strašákem vytrvalostních sportovců. Zřejmě i proto vyráží téměř každý běžec na lyžích, cyklista nebo běžec na trénink a závod s nějakým protikřečovým magnesiem v kapse, aby měl záchranu, až se křeče dostaví. Lze křečím předcházet, nebo se musíme spokojit s tím, že prostě přijdou? To je důležité téma před Jizerskou 50, na jejíž start se vás snažíme coby hlavní výživový partner legendárního závodu připravit.

Příprava na Jizerskou 50: Myslete na kvalitní pitný režim

Pitný režim je v mnoha ohledech pověstnou alfou a omegou kvalitního tréninku i vlastního závodu. Kdybyste s sebou měli mít během tréninku jen jednu jedinou věc, určitě by to měla být sportovní láhev s iontovým nápojem. Pitný režim během výkonu je totiž klíčová věc, o které si více povíme v pokračování našeho výživového seriálu k Jizerské 50, kterým pomáháme s přípravou na tento legendární závod, jehož jsme i letos výživovým partnerem.

Příprava na Jizerskou 50: Kde vzít dostatek energie na závod?

Výkon běžce na lyžích je podpořen hned třemi základními druhy energie. Aby se vaše několikaměsíční tréninkové úsilí projevilo naplno, chtělo by to na připravenosti těchto zdrojů energie zapracovat před startem Jizerské 50 co nejvíce. Jak a čím? A o jakých energetických zdrojích mluvíme? To prozradí pokračování našeho výživového seriálu k Jizerské 50, kterým pomáháme s přípravou na tento legendární závod, jehož jsme i letos výživovým partnerem.

Příprava na Jizerskou 50: Důležitost potréninkové regenerace

Co rozumíme pod pojmem regenerace a co je pro ni nezbytné? Proč je tak důležitá a jak optimálně regenerovat? Může správná výživová strategie podpořit zotavení sportovce po výkonu? To jsou otázky, na něž nabízíme odpověď v pokračování našeho výživového seriálu k Jizerské 50, kterým pomáháme s přípravou na tento legendární závod, jehož jsme i letos výživovým partnerem.

Příprava na Jizerskou 50: Na co jezdí lyžaři aneb Jak se dostat do pohody

Znáte své tělo a víte dobře, jak při sportu funguje? Kde bere energii, proč je důležitá regenerace a jak správně dodržovat pitný režim? Většina cílevědomých běžkařů ví či tuší, co je palivem, které je žene dopředu. Jenže tankujete vždy správně? Pomůžeme odpovědět na důležité otázky týkající se výživy a vašeho výkonu na Jizerské 50. Startujeme prvním dílem věnovaným tomu, na co jezdí lyžaři.

Zotavení a regenerace po výkonu: doplňování sacharidů

V úvodním díle jsme si řekli, proč je regenerace v životě sportovce tak důležitá a jaké rozlišujeme fáze. V tomto článku už se věnujeme konkrétní činnosti v rámci kvalitní regenerace – doplňování vyčerpaného glykogenu, to znamená příjmu sacharidů. Jaké a kdy nejlépe zařadit? To si prozradíme právě teď, v pokračování našeho miniseriálu o regeneraci.

Zotavení a regenerace po výkonu

Co všechno se skrývá pod pojmem regenerace a jakou roli může hrát v této důležité fázi výživa? Proč a jak doplňovat vyčerpaný glykogen a bílkoviny? To jsou otázky, na které odpoví náš miniseriál věnovaný právě regeneraci a zotavení. V prvním díle si povíme, jaké typy regenerace rozlišujeme a proč je regenerace pro sportovce klíčová – ať už se jedná o profesionála či hobíka.

Křeče jsou postrachem sportovců. Jak na ně?

Svalové křeče jsou vedle hlaďáku snad největším strašákem vytrvalostních sportovců. Zřejmě i proto vyráží téměř každý cyklista nebo běžec na trať závodu s nějakým magnesiem v kapse, aby měl záchranu, až se křeče dostaví. Lze křečím předcházet, nebo se musíme spokojit s tím, že prostě přijdou?

Sacharidy ve sportu: Jaké je maximální množství a jak na něj?

Kladli jste si někdy otázku, jaké je maximální množství sacharidů přijatých během cvičení, abyste využili plně nabízený potenciál doplnění spotřebovávané energie? Je jasné, že sacharidy jsou první volbou, ovšem záleží také na tom, jaké to jsou. A na ideální kombinaci, která zajistí maximální užitek. V dnešním článku se podíváme na to, jak celý systém využívání energie ze sacharidů vypadá v praxi a jak a čím můžete svůj výkon maximálně podpořit.