Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Sacharidy ve sportu: Jaké je maximální množství a jak na něj?

Kladli jste si někdy otázku, jaké je maximální množství sacharidů přijatých během cvičení, abyste využili plně nabízený potenciál doplnění spotřebovávané energie? Je jasné, že sacharidy jsou první volbou, ovšem záleží také na tom, jaké to jsou. A na ideální kombinaci, která zajistí maximální užitek. V dnešním článku se podíváme na to, jak celý systém využívání energie ze sacharidů vypadá v praxi a jak a čím můžete svůj výkon maximálně podpořit.

Enervit Time Release 4: Vícesložkový protein prověřený profesionály

Že jsou bílkoviny velmi důležité i pro vytrvalce určitě dobře víte. Tomuto tématu jsme se na našem webu už podrobně věnovali (Proč jsou bílkoviny důležité i pro vytrvalostní sportovce a Jak se vyznat v proteinech) a důkazem budiž profesionální i amatérští sportovci, kteří na proteinové koktejly Enervit nedají dopustit – z důvodu ochrany zdraví, regenerace, a aby jim neubývala svalová hmota. Velkým favoritem je pak vícesložkový protein Enervit Time Release 4, o kterém si dnes povíme něco víc…

Sacharidy ve výživě a sportu – jak je efektivně využít pro náš výkon?

V prvních dvou dílech našeho sacharidového seriálu jsme si řekli, proč jsou pro nás sacharidy tak důležité (představují zdroj energie), s jakými se nejčastěji setkáváme a jak je dělíme (monosacharidy, disacharidy, polysacharidy). V dnešním závěrečném díle si povíme, jak tyto informace využít v praxi, tedy jak mohou pomoci našemu sportovnímu výkonu. Je především třeba vědět, kdy a který sacharid použít a které produkty sportovní výživy ho obsahují.

Jakou výživu volí Helena Erbenová? Inspirujte se!

Pokud vás zajímá, jak se starají o své tělo profesionální sportovci, a co jim pomáhá zvládat extrémní zátěže a podávat top výkony, s chutí se začtete do vyprávění Heleny Erbenové, mistryně světa v zimním i terénním triatlonu, která se účastní i extrémních několikadenních týmových závodů adventure race. Na ty poslední si vezla do Číny skoro 4 kila sportovní výživy od Enervitu! „A stačilo mi to jen tak tak,“ směje se úspěšná závodnice.

Sacharidy ve výživě a sportu: Disacharidy a polysacharidy

O tom, že jsou sacharidy nejdůležitějším a nejrychlejším zdrojem energie během sportovního výkonu, není pochyb. Mluvili jsme o tom ostatně i v prvním díle našeho seriálu o sacharidech. V něm jsme si popsali nejjednodušší sacharidy, které jsou tvořeny jedinou molekulou. V dnešním pokračování si povíme něco o nejtypičtějším disacharidu, kterým je sacharóza, a také o isomaltuloze a maltodextrinu – sacharidech, které se využívají v produktech sportovních výživy.

Sacharidy ve výživě a sportu: Monosacharidy

Sacharidy jsou nejdůležitějším zdrojem energie pro svalová vlákna, a to platí obzvlášť ve fázi sportovního výkonu. Sacharidy totiž poskytují oproti jiným zdrojům energii poměrně rychle a za menšího vynaloženého úsilí. A jelikož se ve sportovní výživě objevují různé sacharidy a každý druh má svá vlastní specifika, pojďme se na ně postupně podívat a říct si, jak vzniká energie ze sacharidů.

Enervit GT Sport: Přijímat energii a minerály nebylo nikdy jednodušší!

Energetické tablety Enervit GT Sport patří k velmi oblíbeným doplňkům všech vytrvalců, profesionálů i hobíků. Nechybí například na občerstvovačkách našich partnerských závodů, s sebou je vždycky na závod berou i profíci, třeba běžec na lyžích Stanislav Řezáč nebo triatlonistka Helena Erbenová. Proč? Protože se jedná o oblíbené energetické tablety pro rychlé zažehnání nastupující únavy i pro průběžné doplňování energie. Prostě rychle dostupná energie, kterou máte vždy po ruce!

Energetická bilance: Jak by vytrvalci měli jíst?

V minulém díle naše seriálu o energetické bilanci jsme si říkali, jak většina sportovců jí (více zde) a kde může být chyba v jejich jídelníčku v podobě negativní energetické bilance (o té více zde). Dnes si v závěrečném dílu řekneme, jak by jídelníček vytrvalce měl vypadat z hlediska množství i skladby. Tak aby vám nedošlo, cítili jste se dobře a byli schopní podávat maximální výkony!

Enervit PRE Sport: Buďte vždy perfektně připraveni na sport

Je jedinečný, protože se jedná o jediný produkt na trhu, který ideálně nastartuje energetické systémy na dlouhodobý výkon, zamezuje pocitům hladu před výkonem a zabezpečuje dlouhodobé uvolňování energie. Navíc je velmi dobře stravitelný a výborně chutná. Pokud jste to ještě neudělali, seznamte se s předstartovním želé Enervit PRE Sport, protože vám dokáže pořádně pomoci!

Energetická bilance: Jak většina sportovců jí?

V prvním článku našeho miniseriálu o energetické bilanci jsme si řekli, co je negativní energetická bilance a jaké jsou problémy z ní plynoucí. Ve druhém jsme si pak popsali výpočet vydané energie. Teď se zaměříme na příjem živin a kalorií a ukážeme, jak tvrdá může být realita. Naše ukázka by vás mohla překvapit a zároveň inspirovat ke změnám, které pomůžou k lepším výkonům i pocitům.