Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Pozor na sladkosti a "prázdné kalorie" v každodenním jídelníčku

O tom, že sacharidy jsou pro vytrvalostní sportovce hlavním zdrojem energie, není pochyb. Proto je třeba s nimi dobře hospodařit, tělo dostatečně zásobit a myslet na jejich příjem v podobě ideálně „namíchané“ sportovní výživy během našeho sportovního výkonu. Jak je to ale s klasickými sladkostmi v našem každodenním jídelníčku? Tam je třeba dávat velký pozor - jsou totiž plné jednoduchých cukrů a tuků, naopak v nich chybí „strategické“ živiny v podobě kvalitních bílkovin, kvalitních nenasycených mastných kyselin (například omega3), enzymů, vitamínů nebo minerálních látek.

Sacharidy ve výživě a sportu – jak je efektivně využít pro náš výkon?

V prvních dvou dílech našeho sacharidového seriálu jsme si řekli, proč jsou pro nás sacharidy tak důležité (představují zdroj energie), s jakými se nejčastěji setkáváme a jak je dělíme (monosacharidy, disacharidy, polysacharidy). V dnešním závěrečném díle si povíme, jak tyto informace využít v praxi, tedy jak mohou pomoci našemu sportovnímu výkonu. Je především třeba vědět, kdy a který sacharid použít a které produkty sportovní výživy ho obsahují.

Sacharidy ve výživě a sportu: Disacharidy a polysacharidy

O tom, že jsou sacharidy nejdůležitějším a nejrychlejším zdrojem energie během sportovního výkonu, není pochyb. Mluvili jsme o tom ostatně i v prvním díle našeho seriálu o sacharidech. V něm jsme si popsali nejjednodušší sacharidy, které jsou tvořeny jedinou molekulou. V dnešním pokračování si povíme něco o nejtypičtějším disacharidu, kterým je sacharóza, a také o isomaltuloze a maltodextrinu – sacharidech, které se využívají v produktech sportovních výživy.

Sacharidy ve výživě a sportu: Monosacharidy

Sacharidy jsou nejdůležitějším zdrojem energie pro svalová vlákna, a to platí obzvlášť ve fázi sportovního výkonu. Sacharidy totiž poskytují oproti jiným zdrojům energii poměrně rychle a za menšího vynaloženého úsilí. A jelikož se ve sportovní výživě objevují různé sacharidy a každý druh má svá vlastní specifika, pojďme se na ně postupně podívat a říct si, jak vzniká energie ze sacharidů.

Skvělý vánoční dárek pro všechny sportovce: poukázka na Enervit + ionťák a bidon k tomu!

Do Vánoc zbývá přesně měsíc, a pokud si lámete hlavu s tím, co letos nadělit svým blízkým pod stromeček, máme pro vás skvělý tip! Všichni sportovci určitě ocení kvalitní sportovní výživu, kterou si navíc mohou sami vybrat. Darujte jim poukázku na nákup Enervitu v našem eshopu a k objednávce přibalíme zdarma iontový nápoj Enervit G Sport a bidon Enervit 0,5 litru!

Důležitost výživy ve sportu očima cyklisty a biochemika Petra Nováka

O projektu Sport & Races, za kterým stojí bývalý cyklista Petr Novák, jsme na našem webu už psali (více zde). Zatím jsme ale moc nerozebírali jeho detailní pohled na výživu sportovce, což je oblast, které se manželé Novákovi také věnují a se kterou dokáže pomoci i Enervit – ať už produkty nebo články publikovanými na tomto webu. I proto vzniklo partnerství, ze kterého teď můžete čerpat. Třeba v pokračování našeho rozhovoru na téma výživy a doplňků stravy ve sportu, a to z pohledu člověka, který sám na vrcholové úrovni sportoval a s mnoha sportovci spolupracuje.

Proč je Enervit PRE Sport ideálním jídlem před sportem?

Odpověď na tuto otázku už řada sportovců zná z vlastní zkušenosti. Podívejme se na ní ale z pohledu fungování lidského organizmu, které nám poslouží k vysvětlení. V kostce se mají věci tak, že před výkonem není dobré konzumovat tuky, bílkoviny ani sacharidy s vysokým glykemickým indexem (GI). Logicky tak zůstává jediná možnost – sacharidy s nízkým GI. A Enervit PRE Sport jich obsahuje 96 %. Voilá – ideální volba pro váš výkon je tu!

Enervit Time Release 4: Vícesložkový protein prověřený profesionály

Že jsou bílkoviny velmi důležité i pro vytrvalce určitě dobře víte. Tomuto tématu jsme se na našem webu už podrobně věnovali (Proč jsou bílkoviny důležité i pro vytrvalostní sportovce a Jak se vyznat v proteinech) a důkazem budiž profesionální i amatérští sportovci, kteří na proteinové koktejly Enervit nedají dopustit – z důvodu ochrany zdraví, regenerace, a aby jim neubývala svalová hmota. Velkým favoritem je pak vícesložkový protein Enervit Time Release 4, o kterém si dnes povíme něco víc…

Jakou výživu volí Helena Erbenová? Inspirujte se!

Pokud vás zajímá, jak se starají o své tělo profesionální sportovci, a co jim pomáhá zvládat extrémní zátěže a podávat top výkony, s chutí se začtete do vyprávění Heleny Erbenové, mistryně světa v zimním i terénním triatlonu, která se účastní i extrémních několikadenních týmových závodů adventure race. Na ty poslední si vezla do Číny skoro 4 kila sportovní výživy od Enervitu! „A stačilo mi to jen tak tak,“ směje se úspěšná závodnice.

Už jste vyzkoušeli novou příchuť energetického gelu Enervitene Sport?

Energetický gel s rychlým nástupem účinku a postupným uvolňováním energie nesmí chybět snad na žádném závodě či tréninku. Spoléhají na něj hobíci i profesionálové. A všichni si ho pochvalují díky jeho přínosům i stravitelnosti a chuti. Řeč je o energetickém gelu Enervitene Sport, který letos v létě nabídl novou příchuť – výborné tropické ovoce.