Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Už jste vyzkoušeli novou příchuť energetického gelu Enervitene Sport?

Energetický gel s rychlým nástupem účinku a postupným uvolňováním energie nesmí chybět snad na žádném závodě či tréninku. Spoléhají na něj hobíci i profesionálové. A všichni si ho pochvalují díky jeho přínosům i stravitelnosti a chuti. Řeč je o energetickém gelu Enervitene Sport, který letos v létě nabídl novou příchuť – výborné tropické ovoce.

Energetická bilance: Jak počítat výdej energie?

V prvním článku našeho miniseriálu o energetické bilanci (Hrozba negativní energetické bilance aneb Jíte dost?) jsme si řekli, co je negativní energetická bilance a jaké jsou problémy z ní plynoucí. Upozornili jsme na to, že je třeba celkovou energetickou bilanci hlídat a slíbili jsme, že prozradíme, jak na to. Dnes nabídneme průvodce počty neboli návod, jak energetickou bilanci počítat, abyste se problémům vyhnuli a váš výkon byl vždy stoprocentní.

Hrozba negativní energetické bilance pro sportovce aneb Jíte dost?

Negativní energetická bilance je jeden z nejpalčivějších a současně i nejčastěji se vyskytujících problémů vytrvalostních sportovců. Problém je to především proto, že mnoho vytrvalců negativní energetickou bilanci dennodenně „zažívá“, aniž by si to uvědomovali. A přitom z negativní energetické bilance pramení mnoho neduhů zdravotních i výkonnostních, kterým kdybychom zabránili, naše výkonnost a celková vitalita by mohla být na mnohem vyšší úrovni.

Regenerační přípravky: Co obsahují a jaký vybrat?

Není pochyb o tom, že regenerace je pro sportovce velmi důležitým prvkem v rozvoji výkonnosti. Proto je třeba věnovat jí náležitou pozornost, a proto se jí věnují i články na našem webu. Ostatně Enervit prakticky představuje synonymum k regeneraci – je-li o ní řeč, řada sportovců vám řekne, že pro ně je jasnou volbou Enervit R2. Co obsahuje tento regenerační nápoj, jaké je složení příbuzné R1 a jak poslouží regeneraci Enervitam Sport? To prozradí náš dnešní článek…

Jakou výživu volit po sportovním výkonu?

Z našeho článku Co a proč jíst a pít ihned po sportovním výkonu už víte, že k rozvoji výkonnosti dochází ve fázi regenerace, tedy v době po skončení tréninku. A že ihned po něm je třeba využít tzv. anabolické okno k doplnění vyčerpaných energetických zásob, v případě vytrvalce především důležitého svalového glykogenu. Ale co dál? Jak by měly vypadat další fáze regenerace starající se o obnovu vnitřního prostředí organizmu a podporu růstového hormonu?

Iontové a energetické nápoje: Co nabízí Enervit? Vybere si každý!

Bez ionťáku ani ránu. To si říkají snad všichni vytrvalci, kteří na něj spoléhají. Kvalitní iontový nápoj zajišťuje pitný režim sportovce, dodává energii, vitaminy i minerální látky (ionty), které během výkonu ztrácíme. Enervit nabízí hned dva druhy ionťáku, které se liší svým složením namíchaným podle účelu použití, i vysoce koncentrovaný energetický nápoj. Jak se od sebe liší a kdy vám pomůžou?

Co a proč jíst a pít ihned po sportovním výkonu?

Víte, kdy skutečně roste vaše výkonnost? Ve fázi regenerace, tedy v době po skončení tréninku! Mnozí sportovci se chybně domnívají, že k růstu výkonnosti dochází během tréninku, ale opak je pravdou. Trénink znamená pokles výkonnosti, růst únavy a vyčerpání, kdy se organizmus nachází v nežádoucím stavu katabolismu (nedostatek energie). Jak a kdy mu rychle dodat vhodné látky pro potřebnou obnovu?

Proč je důležitá výživa během výkonu a co jíst?

Stejně jako automobil spotřebovává během výkonu palivo v podobě benzínu nebo nafty, i lidský organismus se hýbe a projevuje svůj život spotřebou určitého typu energie. Zatímco motor automobilu spotřebovává stále jeden druh paliva, který má v nádrži, a v závislosti na rychlosti jízdy (a i zahřátí motoru) se mění jeho spotřeba, lidský organizmus má z tohoto pohledu propracovanější systém. Výkon sportovce není odkázán pouze na jeden druh energie, ale hned na čtyři. A všechny dokážeme ovlivnit naší stravou.

Přijďte na seminář SPORTUJ CHYTŘE

V úterý 28. 6. pořádáme v Prostějově seminář SPORTUJ CHYTŘE o principech rozvoje sportovní výkonnosti, na který vás srdečně zveme. Seminář proběhne ve spolupráci s Agel Sport Clinic Prostějov v jejich sídle od 16:30 hodin a součástí bude i prohlídka centra sportovní a preventivní medicíny.

Co jíst a nejíst před výkonem?

Ptáte se, co je nejlepší sníst před startem, abyste neměli těžký žaludek, ale během závodu vám tak říkajíc "nedošlo"? Určitě se mějte na pozoru před cukrovinkami, řešením je naopak potravina bohatá na sacharidy s nízkým glykemickým indexem. Řeknem proč, i jak na to, abyste byli vždy připraveni na sport!