Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Bílý a puntíkatý dres na Tour de France pro UAE a Lidl-Trek

Dva cenné trikoty vybojovaly na letošní Tour de France stáje spoléhající na sportovní výživu Enervit – Tadej Pogačar z UAE Emirates obhájil bílý trikot pro nejlepšího mladého jezdce do 25 let a Giulio Ciccone z Lidl-Trek získal puntíkatý trikot pro nejlepšího vrchaře. Tým UAE navíc v Paříži slavil 2. a 3. místo v celkovém pořadí zásluhou Tadeje Pogačara a Adama Yatese.

Jen ve 3 z celkových 21 etap chyběl někdo z těchto dvou týmů v TOP 10. Cyklisté UAE Emirates byli mezi nejlepší desítkou jezdců hned dvacetkrát, zásluhou Yatese, Pogačara a také Rafala Majky a Mattea Trentina. Z týmu Lidl-Trek vybojovali umístění v TOP 10 Mattias Skjelmose Jensen, Mads Pedersen a Giulio Ciccone.

Lidl-Trek si připsal i jedno etapové vítězství (Pedersen), cyklisté z UAE ovládli hned 3 etapy (2x Pogačar, 1x A. Yates) a na stupních se objevili dokonce osmkrát. Jen Tadej Pogačar se zvládl prosadit sedmkrát a navrch přidal 2. místo v celkovém pořadí a bílý trikot pro nejlepšího mladého jezdce do 25 let, který mu patřil i v předchozích ročnících.

Tým UAE demonstroval svou sílu v průběhu celého závodu a v celkovém pořadí má hned tři jezdce v TOP 15 – za 2. Pogačarem skončil na 3. místě Adam Yates a 14. příčku si připsal skvělý vrchař Rafal Majka.

Pro puntíkatý dres nejlepšího vrchaře Tour si dojel Giulio Ciccone z Lidl-Trek, kterému se v této soutěži dařilo i v loňském ročníku, kde skončil na třetím místě.

Tour de France letos psala už své 110. pokračování a cyklisté v 21 etapách museli zdolat přes 3400 kilometrů. Týmům UAE a Lidl-Trek pomáhala každý den i sportovní výživa Enervit. Na co přesně jeli cyklisté své vítězné etapy, se můžete podívat v grafice níže.

AKTUALITY

12/2
Mrkněte na záznam únorového semináře a termín nového

I v novém roce jsme připravení nabízet vám semináře zaměřené na výživové aspekty ve sportu. Letošní ročník jsme odstartovali tématem "Jak se (nejen) výživou připravit na závod", kde byla řeč o všem důležitém, co ne/dělat před vaším dnem D. Ať už se rozhodnete závodit na lyžích, na kole, v běhu, v triatlonu nebo v dalších vytrvalostních sportech. Pokud jste seminář nestihli, nabízíme jeho záznam. A rovnou pro vás chystáme i další seminář, který proběhne v březnu. 

9/2
Podpořte nás v anketě Shop roku 2023

Líbí se vám náš e-shop? Nakupujete na něm a jste spokojení s jeho službami? Pak nám můžete dát hlas v tradiční anketě Heureky ShopRoku!

5/2
Jizerská 50 zrušena, pondělní seminář i vybrané akce proběhnou

Je nám to moc líto, ale je to tak - 57. ročník Jizerské 50 se neuskuteční. Organizátoři o víkendu rozhodli o jejím zrušení z důvodu nedostatku sněhu, teplého počasí a nepříznivé předpovědi na další dny. Některé z plánovaných akcí přesto proběhnou, stejně jako náš pondělní seminář na téma "Jak se připravit na závod aneb výživové vychytávky".

31/1
V roce 2024 nás čeká spousta sportovních událostí. Kde se potkáme?

Jsme rádi, že vám sportovní výživa Enervit pomáhá sportovat lépe. A jsme také moc rádi, když se s vámi můžeme potkávat přímo na závodech a veletrzích. Abychom vám mohli poradit, probrat vaše potřeby a představit novinky. Kde se potkáme v roce 2024?

19/1
Královnou cyklistiky za rok 2023 je Kristýna Zemanová

Slavnostní vyhlášení ankety o nejlepšího cyklistu či cyklistku roku má opět ženskou vítězku – královnou české cyklistiky za rok 2023 se stala cyklokrosařka Kristýna Zemanová, která ovládla hlasování v soutěži Českého cyklistického svazu, jehož výživovým partnerem je Enervit.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Proč je HYDRATACE u sportovců tak důležitá?

Hydratace neboli zavodnění organismu je ta nejpodstatnější věc, kterou by měli vytrvalci v oblasti výživy řešit. Na nedostatek tekutin během sportu totiž nelze natrénovat a už malý pokles množství vody v těle může mít vliv na sportovní výkon.

5. výživový tip pro Jizerskou 50: Vyzrajte na křeče

Křeče nechce v závodě zažít nikdo. A tak se snažíme jim předcházet, nebo s nimi hned v zárodku bojovat. Jaké jsou osvědčené recepty z praxe i z pohledu fyziologie? To vám prozradíme v posledním díle našeho seriálu, který vám pomáhá připravit se co nejlépe na Jizerskou 50.

4. výživový tip pro Jizerskou 50: Co jíst před startem

Tahle otázka zaměstnává mnoho vytrvalců, běžce a běžkyně na lyžích nevyjímaje. Co si dát v době 2 hodin před startem, abychom se cítili sytí, nebylo nám těžko a pomohli tělu s přípravou na výkon? My v Enervitu máme jasnou odpověď, podle které se řídí už tisíce sportovců včetně profesionálů – i těch, kteří se postaví na start Jizerské 50.

3. výživový tip pro Jizerskou 50: Doplňujte energii – ať vám nedojde

Na tratích závodů Jizerské 50 je potřeba si dobře rozvrhnout síly. Tak abyste daný závod nejen dokončili, ale vyhnuli se i krizím a mohli zajet svůj vysněný čas. S tím vám pomůže průběžný příjem energie na trati a my prozradíme, jak na to.

2. výživový tip pro Jizerskou 50: Pijte – poradíme co

Průběžné doplňování vhodných tekutin je důležitý faktor pro celkovou výkonnost a optimální pohodu sportovce. Pitný režim bychom měli dodržovat nejen během dne, ale především v průběhu tréninku a závodu. Vždyť tělo je minimálně ze 60 % tvořeno tekutinou a již ztráta pouhého 1 % vody znamená pokles výkonnosti a únavu.

Více aktualit