Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Cyklisté TUFO Pardus Prostějov zazářili na juniorském MS na dráze

Šest medailí vybojovala trojice prostějovských juniorů na dráhovém mistrovství světa v Káhiře. Závodníci TUFO PARDUS Prostějov tak přepsali dějiny české dráhové cyklistiky, protože stejně úspěšný světový šampionát česká ani československá historie nepamatuje. Sedmou českou medaili přidal Jakub Malášek z Dukly Brno.

Nejúspěšnějším členem české výpravy se stal prostějovský Radovan Štec, který vybojoval titul mistra světa v omniu a přidal dvě stříbrné medaile - z bodovacího závodu a madisonu. Vůbec první českou medaili si v Egyptě na krk pověsila jeho týmová kolegyně Gabriela Bártová, která brala bronz v eliminaci, a další cenné kovy pak přidal i třetí člen TUFO PARDUS Prostějov Matyáš Koblížek. Ten bral bronz také v eliminaci a pro stříbro si dojel se svým parťákem Radovanem Štecem ve zmiňovaném madisonu.

Prostějovští junioři tak navázali na úspěšný evropský šampionát na dráze, o kterém jsme psali zde. Celý tým TUFO PARDUS Prostějov spoléhá dlouhodobě na Enervit v závodech i v tréninku a patří k nejlepším českým cyklistickým klubům s kvalitní péčí o mládež, což na letošních šampionátech rozhodně potvrdil.

„Jsem v úplné euforii! Ať už jako sportovní ředitel prostějovského klubu, nebo jako předseda dráhové komise českého svazu cyklistiky. Ty výsledky jsou excelentní a nepamatuji se, že by historie české cyklistiky něco podobného na juniorských šampionátech pamatovala. Gratuluji sportovcům a jejich trenérům i všem, co se o to zasloužili!“ radoval se po úspěšném šampionátu Michal Mráček, sportovní ředitel prostějovských cyklistů a předseda sekce dráhy při Českém svazu cyklistiky.

AKTUALITY

21/9
Sportovci Enervit Teamu úspěšní na divoké i hladké vodě

Vít Přindiš ovládl podruhé v kariéře celkové hodnocení Světového poháru vodních slalomářů a navrch přidal triumf i v extrémním slalomu. Daniel Havel zase jako člen českého čtyřkajaku vybojoval bronz na mistrovství světa v rychlostní kanoistice. Kromě posledních úspěchů je pojí i to, že oba spoléhají na sportovní výživu Enervit.

17/9
Běhej lesy zná celkové vítěze, poslední závod byl rekordní

Závod v Boleticích uzavřel letošní ročník oblíbeného běžeckého seriálu, jehož dlouholetým výživovým partnerem je Enervit – specialista na výživu pro vytrvalce. Celkem seriál Běhej lesy nabídl 8 závodů, kterých se zúčastnily tisíce běžců.

12/9
Slavíme den vytrvalosti: 20% slevou pro vás

Není pro vytrvalce významnějšího dne v historii než 12. září. Tohoto dne se před 2509 lety uskutečnila bitva s významnými historickými důsledky pro dnešní vytrvalce - bitva u Marathonu. Zvítězili v ní Řekové, kteří porazili více než dvojnásobnou přesilu dobyvačných Peršanů. Úspěch to byl významný, a tak se řecký voják Feidippidés rozběhl, aby tuto událost co nejdříve předal v Athénách. Běžel více než 42 kilometrů, což po náročné bitvě byla pro vojáka nepřekonatelná dávka vyčerpání, a tak se slovy "Zvítězili jsme" zemřel. 

9/9
Přihlaste se na on-line seminář o výživě: Jak jíst pro růst výkonnosti

Ve spolupráci s cyklistickým závodem Pražská 50, jehož výživovým partnerem každoročně jsme, připravujeme on-line seminář věnovaný výživě ve sportu a tomu, jak se správně připravit na závod. Zúčastněte se ho i vy a načerpejte důležité know-how pro vaše sportovní výkony! Seminář proběhne on-line formou v úterý 14. září od 18 hodin. 

3/9
Velké cyklistické akce před námi – zajeďte si je s námi

Malevil Cup a Pražská 50 v září, ČT Author Cup v říjnu. Cyklistický kalendář nabídne po skončení prázdnin atraktivní závody a my s Enervitem u nich nebudeme chybět. Zúčastněte se jich také a využijte pomoci Enervitu přímo na trati!

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Jakou výživu volit po sportovním výkonu?

Z našeho článku Co a proč jíst a pít ihned po sportovním výkonu už víte, že k rozvoji výkonnosti dochází ve fázi regenerace, tedy v době po skončení tréninku. A že ihned po něm je třeba využít tzv. anabolické okno k doplnění vyčerpaných energetických zásob, v případě vytrvalce především důležitého svalového glykogenu. Ale co dál? Jak by měly vypadat další fáze regenerace starající se o obnovu vnitřního prostředí organizmu (homeostáza) a podporu růstového hormonu?

Co a k čemu jsou AMINOKYSELINY?

Aminokyseliny jsou základním stavebním kamenem bílkovin, které mají v organizmu funkci především stavebních látek. Lidské tělo však velmi často „staví“ především z peptidů, což je různé spojení několika aminokyselin. Z 21 aminokyselin, s nimiž náš organizmus pracuje, lze vytvořit obrovské množství různých peptidů, které slouží jako základní stavební i regenerační materiál v těle. Právě díky těmto vlastnostem jsou bílkoviny a některé níže uvedené aminokyseliny nezbytné pro růst výkonnosti vytrvalců.

ŽAKET neboli hlaďák: Postrach, kterému se dá vyhnout

Mezi sportovci koluje názor, že kdo nepoznal žaket, neví nic o náročnosti sportu. Je pravda, že díky tomu člověk zažije nepoznané stavy a pocítí syrovou podstatu pořekadla, že sytý hladovému nevěří. Na druhou stranu je to ale velmi zásadní „zářez“ do organizmu, který se příliš neslučuje s cílem zvyšovat vaši výkonnost.

Energetická bilance: Jak by vytrvalci měli jíst?

V minulém díle naše seriálu o energetické bilanci jsme si říkali, jak většina sportovců jí (více zde) a kde může být chyba v jejich jídelníčku v podobě negativní energetické bilance (o té více zde). Dnes si v závěrečném dílu řekneme, jak by jídelníček vytrvalce měl vypadat z hlediska množství i skladby. Tak aby vám nedošlo, cítili jste se dobře a byli schopní podávat maximální výkony!

Energetická bilance: Jak většina sportovců jí?

V prvním článku našeho miniseriálu o energetické bilanci jsme si řekli, co je negativní energetická bilance a jaké jsou problémy z ní plynoucí. Ve druhém jsme si pak popsali výpočet vydané energie. Teď se zaměříme na příjem živin a kalorií a ukážeme, jak tvrdá může být realita. Naše ukázka by vás mohla překvapit a zároveň inspirovat ke změnám, které pomůžou k lepším výkonům i pocitům.

Více aktualit