Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Jizerská 50 byla opět rekordní a Enervit samozřejmě nechyběl

9201 účastníků je nový rekord největšího českého závodu v běžeckém lyžování. Tradiční Jizerská 50 se navíc letos dočkala nejen více účastníků, ale také více závodních dní, když se první lyžaři vydali do stopy už ve čtvrtek. O vyvrcholení se pak postaral tradiční nedělní závod na 50 kilometrů.

Hlavní závod měl norské vítěze – mezi muži triumfoval Kasper Stadaas, nejrychlejší ženou byla Magni Smedaasová. A na trať se samozřejmě kromě elitních běžců na lyžích vydaly i tisíce amatérů a „hobíků“, kteří se mohli spolehnout na energii od Enervitu. Od čtvrtka do neděle byly přímo na místě k dispozici naše červené stánky s proškoleným personálem, který radil s vhodnou výživou na závod.

U stánku v Bedřichově se po vítězném závodě na 10 km zastavil i člen Enervit Teamu Stanislav Řezáč s Heli Heiskanenovou, do štafet zase zasáhla další členka Enervit Teamu a bývalá úspěšná lyžařka Helena Karásková. Do štafetových bojů jsme samozřejmě vyslali i vlastní štafetu a na trati se představila také Kateřina Neumannová s dcerou Lucií, které na Enervit také spoléhají.

Poprvé byl do programu Jizerské 50 zařazen závod na 17 km volnou technikou, který se jel už ve čtvrtek, což byla další novinka letošního ročníku. Nechyběly ani tradiční závody na 25 a 30 km nebo rodinný závod na 10 km. A samozřejmě si zazávodily také děti v rámci svých kratších tratí. Jako každý rok se bojovalo také o titul krále a královny sprintů, kde se výborně prezentovali i čeští závodníci.

Kompletní výsledky ČEZ Jizerské 50 najdete na jejím webu, sportovní výživu Enervit pro vaše další sportovní výzvy na našem e-shopu.

AKTUALITY

12/2
Mrkněte na záznam únorového semináře a termín nového

I v novém roce jsme připravení nabízet vám semináře zaměřené na výživové aspekty ve sportu. Letošní ročník jsme odstartovali tématem "Jak se (nejen) výživou připravit na závod", kde byla řeč o všem důležitém, co ne/dělat před vaším dnem D. Ať už se rozhodnete závodit na lyžích, na kole, v běhu, v triatlonu nebo v dalších vytrvalostních sportech. Pokud jste seminář nestihli, nabízíme jeho záznam. A rovnou pro vás chystáme i další seminář, který proběhne v březnu. 

9/2
Podpořte nás v anketě Shop roku 2023

Líbí se vám náš e-shop? Nakupujete na něm a jste spokojení s jeho službami? Pak nám můžete dát hlas v tradiční anketě Heureky ShopRoku!

5/2
Jizerská 50 zrušena, pondělní seminář i vybrané akce proběhnou

Je nám to moc líto, ale je to tak - 57. ročník Jizerské 50 se neuskuteční. Organizátoři o víkendu rozhodli o jejím zrušení z důvodu nedostatku sněhu, teplého počasí a nepříznivé předpovědi na další dny. Některé z plánovaných akcí přesto proběhnou, stejně jako náš pondělní seminář na téma "Jak se připravit na závod aneb výživové vychytávky".

31/1
V roce 2024 nás čeká spousta sportovních událostí. Kde se potkáme?

Jsme rádi, že vám sportovní výživa Enervit pomáhá sportovat lépe. A jsme také moc rádi, když se s vámi můžeme potkávat přímo na závodech a veletrzích. Abychom vám mohli poradit, probrat vaše potřeby a představit novinky. Kde se potkáme v roce 2024?

19/1
Královnou cyklistiky za rok 2023 je Kristýna Zemanová

Slavnostní vyhlášení ankety o nejlepšího cyklistu či cyklistku roku má opět ženskou vítězku – královnou české cyklistiky za rok 2023 se stala cyklokrosařka Kristýna Zemanová, která ovládla hlasování v soutěži Českého cyklistického svazu, jehož výživovým partnerem je Enervit.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Proč je HYDRATACE u sportovců tak důležitá?

Hydratace neboli zavodnění organismu je ta nejpodstatnější věc, kterou by měli vytrvalci v oblasti výživy řešit. Na nedostatek tekutin během sportu totiž nelze natrénovat a už malý pokles množství vody v těle může mít vliv na sportovní výkon.

5. výživový tip pro Jizerskou 50: Vyzrajte na křeče

Křeče nechce v závodě zažít nikdo. A tak se snažíme jim předcházet, nebo s nimi hned v zárodku bojovat. Jaké jsou osvědčené recepty z praxe i z pohledu fyziologie? To vám prozradíme v posledním díle našeho seriálu, který vám pomáhá připravit se co nejlépe na Jizerskou 50.

4. výživový tip pro Jizerskou 50: Co jíst před startem

Tahle otázka zaměstnává mnoho vytrvalců, běžce a běžkyně na lyžích nevyjímaje. Co si dát v době 2 hodin před startem, abychom se cítili sytí, nebylo nám těžko a pomohli tělu s přípravou na výkon? My v Enervitu máme jasnou odpověď, podle které se řídí už tisíce sportovců včetně profesionálů – i těch, kteří se postaví na start Jizerské 50.

3. výživový tip pro Jizerskou 50: Doplňujte energii – ať vám nedojde

Na tratích závodů Jizerské 50 je potřeba si dobře rozvrhnout síly. Tak abyste daný závod nejen dokončili, ale vyhnuli se i krizím a mohli zajet svůj vysněný čas. S tím vám pomůže průběžný příjem energie na trati a my prozradíme, jak na to.

2. výživový tip pro Jizerskou 50: Pijte – poradíme co

Průběžné doplňování vhodných tekutin je důležitý faktor pro celkovou výkonnost a optimální pohodu sportovce. Pitný režim bychom měli dodržovat nejen během dne, ale především v průběhu tréninku a závodu. Vždyť tělo je minimálně ze 60 % tvořeno tekutinou a již ztráta pouhého 1 % vody znamená pokles výkonnosti a únavu.

Více aktualit