Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

ROZHOVOR: Úřadující mistr ČR v maratonu i půlmaratonu Vít Pavlišta hodnotí sezonu

Kromě jediného závodu ovládl všechny, ke kterým letos nastoupil. Včetně republikových šampionátů v maratonu a půlmaratonu. Výsledkově má za sebou Vít Pavlišta povedenou sezonu, přesto se svými výkony není úplně spokojený. V našem rozhovoru se dozvíte i o jeho dalších plánech nebo oblíbených doplňcích, které mu pomáhají běhat lépe.

Už jsi udělal tečku za letošní sezonou, nebo tě ještě čeká start na nějakém závodě?

S největší pravděpodobností ano. Ještě si možná zaběhnu místní ještědský Winter SkyRace, ale už jen v rámci přípravy na příští sezónu.


Máš za sebou úspěšný podzim s vítěznou účastí na několika závodech. Jak ho hodnotíš?

I když jsem letos nevyhrál jen na jednom závodě, tak sezónu příliš pozitivně nehodnotím. Mezi závody nebyl žádný, který bych vypíchl jako opravdu povedený. Na jaře jsem podával výkony, které hodnotím jako takový svůj lepší průměr, na podzim spíš horší průměr. Pomyslná tečka za sezónou při půlmaratonu v Českých Budějovicích ale byla celkem povedená, na úrovni jarních výkonů.


V jarní části sezony jsi vyhrál republikový šampionát v půlmaratonu i maratonu. Cíle pro letošní rok tedy byly splněny už v první části roku?

Moje výsledky odpovídaly nepříliš povedené zimní přípravě. Kvůli nedostatku času a pár zimním virózám jsem odběhal podstatně méně kilometrů než v předcházející přípravě.


Jediným závodem, který jsi letos nevyhrál, byly Běchovice. Tam jsi doběhl čtvrtý, tvůj velký soupeč Jiří Homoláč byl pátý. Znamená to, že v Česku nastupuje nová generace, kterou dlouho vyhlížíš?

Ta už nastupuje delší dobu, jen zatím mladší závodníci podávali slušné výsledky na kratších tratích. Je dobře, že na ně dokážou navázat i na těch delších. Mezi mladými je několik opravdu velkých talentů, kteří když vydrží, budou běhat rychlé časy. Já se je ještě pár let budu snažit prohánět a podávat lepší výkony než ten letošní běchovický.


Řadu let spoléháš při svých výkonech na stejnou značku sportovní výživy. Pomáhá ti Enervit stále stejnými produkty? Které byly letos tvými TOP doplňky?

Oblíbená klasika je závodní Enervit Liquid Gel, před závodem Enervit PRE Sport a po něm regenerační balíček s aminokyselinami BCAA a nápojem Enervit R2 Recovery Drink. Dále jsem se cítil dobře při používání produktu Enervit Carbo Flow a preventivně užívám Vitamine Minerali.


Co tě čeká teď do konce roku a jak bude vypadat tvá zimní příprava? Budeš vycházet ze zažitého konceptu, nebo chystáš zařadit i nějaké novinky?

Čeká mě klasická zimní příprava, kdy se budu snažit odběhat maximum kvalitních kilometrů v tempu a zároveň u toho zůstat zdravý. Pokud se to povede, tak by ta příští sezóna nemusela být zlá.

AKTUALITY

7/12
Kajakář Dan Havel hodnotí sezonu: „Bronz z MS byl velká vzpruha!“

Loni kvůli epidemii koronaviru moc závodit nemohl a přišel i o vrcholy v podobě mistrovství Evropy a světa. Letos se oba šampionáty do programu kajakářů vrátily a Dan Havel na nich byl úspěšný. Se čtyřkajakem dokonce vybojoval bronzovou medaili, kterou označil za výjimečnou. Proč, a jak se ohlíží za svou letošní sezonou? To prozradí člen Enervit Teamu v našem rozhovoru. Včetně toho, které doplňky od Enervitu rád využívá.

29/11
Atletka Marcela Joglová po sezoně: „Účast na olympiádě pro mě byla splněním snu.“

Probojovat se na olympijské hry do Tokia byl její dlouhodobý cíl, který letos splnila. Teď už má před sebou další – svou účast pod pěti kruhy by si ráda zopakovala i v Paříži. Marcela Joglová to prozrazuje v našem rozhovoru, v němž hodnotí letošní sezonu a komentuje i své plány pro tu příští. Dozvíte se také, které doplňky Enervitu jí pomáhají v tréninku a závodech.

26/11
Pořiďte vánoční dárek od Enervitu. Uděláte radost a můžete ušetřit.

Nevíte, co nadělit pod stromeček sportujícím přátelům či blízkým? Sáhněte po Enervitu - sportovní výživě pro vytrvalce. Přinášíme tipy, se kterými nemusíte dlouho přemýšlet a vybírat a ještě ušetříte, nebo dostanete dárek od nás! 

16/11
VIDEO z výroby: Jak vznikají energetické gely a tyčinky ENERVIT?

Respektovaný cyklistický YouTube kanál Global Cycling Network zveřejnil video z italského výrobního závodu Enervit. Podívat se tak můžete na výrobu energetických gelů a tyčinek nebo se dozvědět něco z průkopnických začátků Enervitu v oblasti sportovní výživy. Uvidíte, jak vypadá kompletní cesta doplňků sportovní výživy k vám - od vývoje až po zabalení a expedici. Doporučujeme!

4/11
Kde koupíte sportovní výživu Enervit?

Chcete si rychle doběhnout či dojet pro Enervit potřebný na závod? Nebo potřebujete doplnit zásoby? Poradíme, kde určitě uspějete!

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Pozor na sladkosti a "prázdné kalorie" v každodenním jídelníčku

O tom, že sacharidy jsou pro vytrvalostní sportovce hlavním zdrojem energie, není pochyb. Proto je třeba s nimi dobře hospodařit, tělo dostatečně zásobit a myslet na jejich příjem v podobě ideálně „namíchané“ sportovní výživy během našeho sportovního výkonu. Jak je to ale s klasickými sladkostmi v našem každodenním jídelníčku? Tam je třeba dávat velký pozor - jsou totiž plné jednoduchých cukrů a tuků, naopak v nich chybí „strategické“ živiny v podobě kvalitních bílkovin, kvalitních nenasycených mastných kyselin (například omega3), enzymů, vitamínů nebo minerálních látek.

Sacharidy ve sportu: Jaké je maximální množství a jak na něj?

Kladli jste si někdy otázku, jaké je maximální množství sacharidů přijatých během cvičení, abyste plně využili nabízený potenciál doplnění spotřebovávané energie? Je jasné, že sacharidy jsou první volbou, ovšem záleží také na tom, jaké to jsou. A na ideální kombinaci, která zajistí maximální užitek. V dnešním článku se podíváme na to, jak celý systém využívání energie ze sacharidů vypadá v praxi a jak a čím můžete svůj výkon maximálně podpořit.

Sacharidy ve výživě a sportu – jak je efektivně využít pro náš výkon?

V prvních dvou dílech našeho sacharidového seriálu jsme si řekli, proč jsou pro nás sacharidy tak důležité (představují zdroj energie), s jakými se nejčastěji setkáváme a jak je dělíme (monosacharidy, disacharidy, polysacharidy). V dnešním závěrečném díle si povíme, jak tyto informace využít v praxi, tedy jak mohou pomoci našemu sportovnímu výkonu. Je především třeba vědět, kdy a který sacharid použít a které produkty sportovní výživy ho obsahují.

Sacharidy ve výživě a sportu: Disacharidy a polysacharidy

O tom, že jsou sacharidy nejdůležitějším a nejrychlejším zdrojem energie během sportovního výkonu, není pochyb. Mluvili jsme o tom ostatně i v prvním díle našeho seriálu o sacharidech. V něm jsme si popsali nejjednodušší sacharidy, které jsou tvořeny jedinou molekulou. V dnešním pokračování si povíme něco o nejtypičtějším disacharidu, kterým je sacharóza, a také o isomaltuloze a maltodextrinu – sacharidech, které se využívají v produktech sportovní výživy.

Sacharidy ve výživě a sportu: Monosacharidy

Sacharidy jsou nejdůležitějším zdrojem energie pro svalová vlákna, a to platí obzvlášť ve fázi sportovního výkonu. Sacharidy totiž poskytují oproti jiným zdrojům energii poměrně rychle a za menšího vynaloženého úsilí. A jelikož se ve sportovní výživě objevují různé sacharidy a každý druh má svá vlastní specifika, pojďme se na ně postupně podívat a říct si, jak vzniká energie ze sacharidů.

Více aktualit