Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Startuje Tour de France a Pogačar s Enervitem bude útočit na vítězství

Tři týdny cyklistického šílenství. 21 etap s celkovou délkou téměř 3500 kilometrů. 176 jezdců z 22 týmů. Včetně UAE Emirates a Lidl-Trek, které opět budou spoléhat na Enervit. A včetně Tadeje Pogačara – dvojnásobného šampiona, který zaútočí na třetí triumf. Taková bude letošní Tour de France, která startuje v sobotu 29. 6. ve Florencii.

Letošní ročník je v mnohém specifický:

  • Start proběhne v Itálii.
  • Cíl nebude v Paříži na Champs Élysées (kde se bude vše chystat na start olympiády), ale v Nice.
  • Končit se bude individuální časovkou.
  • Tour zavítá do čtyř zemí – kromě Francie a Itálie také do Monaka a San Marina.

Pogačar vs. Vingegaard

Jedna věc ale zůstává stále stejná – souboj Tadeje Pogačara z UAE Emirates s Jonasem Vingegaardem z Vismy o celkové prvenství. Cyklistů, kteří budou chtít promluvit do bojů o žlutý dres je samozřejmě víc, včetně Primože Rogliče nebo Remka Evenepoela, ale nejvíc pozornosti na sebe opět strhává tahle dvojice. Vingegaard ovládl poslední dva ročníky, v nichž Pogačar skončil druhý. Slovinský cyklista si připsal triumfy v letech 2021 a 2020.

Pogačar spoléhá na Enervit

Právě od roku 2020 spoléhá Pogačar se svou stájí UAE Emirates na Enervit. Mezi jeho nejoblíbenější doplňky a hlavní energetické zbraně do jednotlivých etap patří řada Enervit C2:1, kterou pomáhal se svým týmem a specialisty z Enervitu vyvinout. A energie se mu bude při náročném etapovém klání náramně hodit.

Náročný itinerář Tour de France

Na cyklisty čeká přes 52 tisíc výškových metrů, osm horských etap a dvě individuální časovky. Zatímco nejkratší etapa měří 25 km, ta nejdelší má 229 km. Extrémně náročný bude poslední týden, v jehož závěru na cyklisty čekají dvě horské etapy (včetně královské) a závěrečná časovka.

UAE Emirates plný hvězd

Tadej Pogačar bude mít k ruce ty nejlepší pomocníky, z nichž ani jeden nemá v nohách Giro, které Pogačar ovládl s naprostou dominancí (více zde). Do jeho týmu patří Adam Yates a Joao Almeida, kteří si podobně suverénně podmanili závod Kolem Švýcarska. Navíc mají oba na kontě nedávné úspěchy ze závodů Grand Tour – Yates byl loni třetí na Tour, Almeida na Giru. Dalšími do party jsou: Juan Ayuso (předloni třetí na Vueltě), Pavel Sivakov, Marc Soler, Nils Politt a Tim Wellens.

Budeme držet palce!

AKTUALITY

18/7
Slavíme Den pitného režimu a rozdáváme ionťáky ZDARMA!

Hydratace při sportu je nesmírně důležitá a má vliv na výkonnost. Proto si zaslouží naši pozornost i svůj den. Den pitného režimu slavíme právě teď a máme pro vás i speciální akci na oslavu – ionťák v hodnotě 339 Kč zdarma k objednávce na našem e-shopu!

15/7
Barbora Krejčíková ovládla Wimbledon. S Enervitem po boku

Česká tenistka a členka Enervit Teamu slaví obrovský úspěch, když triumfovala na dalším grandslamu. Wimbledon už v minulosti dokázala vyhrát ve čtyřhře, teď se raduje z premiérového vítězství v singlu. Barbora Krejčíková tak navázala na triumf z French Open z roku 2021 a i tentokrát se v oblasti výživy spoléhala na Enervit.

12/7
S Miroslavem Šperkem o sportu handicapovaných v Česku i paralympiádě v Paříži

Sám dobře ví, jaké to je. Po úraze skončil na vozíku a sport mu poté hodně pomohl. Představil se na světových šampionátech i paralympijských hrách v atletice, kromě ní už ale zkusil celou řadu dalších sportů – basket, florbal, lyžování, kanoistiku. A také se věnuje sportu handicapovaných z pozice funkcionáře – generálního sekretáře Českého paralympijského výboru, jehož výživovým partnerem je Enervit. Jaká je situace sportovců s handicapem v Česku a jaká přání má Miroslav Šperk směrem k blížící se paralympiádě v Paříži?

8/7
ROZHOVOR: Kajakář Vít Přindiš má dvě zlata z mistrovství Evropy

Sezonu zahájil závody Světového poháru, pak bojoval o medaile na mistrovství Evropy a také o kvalifikaci na olympijské hry v kajak krosu. Ta sice nakonec nedopadla, ale i tak má dlouholetý člen Enervit Teamu dost důvodů k radosti – na evropském šampionátu vybojoval dvě zlaté a dařilo se mu i na Světovém poháru po neúspěšné pražské kvalifikaci. O všech svých startech mluví Vít Přindiš v našem rozhovoru.

5/7
Triatlonistka a bikerka Helena Karásková hodnotí první závodní pololetí

Stejně jako v několika posledních letech, i letos kombinuje Helena Karásková triatlon se závody na horských kolech a do toho se s manželem stará o svůj tým. V prvním pololetí zvládla terénní triatlon ze série Xterra v Řecku, Světový pohár a hned tři starty v Českém poháru MTB. Jak se jí dařilo a jak hodnotí první polovinu roku? Dozvíte se v našem rozhovoru s dlouholetou členkou Enervit Teamu.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Co je zač LAKTÁT?

Laktát je sůl kyseliny mléčné a vzniká ve svalu v důsledku vysoce intenzivního anaerobního výkonu, tedy výkonu s nedostatečným okysličováním svalů. Takovými druhy výkonu bývají nejčastěji sprint nebo rychlejší běh, náročný krátký výjezd kopce na kole a podobně. Tyto druhy výkonu jsou energeticky kryty převážně ze sacharidů díky takzvané anaerobní glykolýze. Při ní je ve svalu uložený glykogen odbourávaný na glukózu a následně na laktát.

RYCHLÉ CUKRY: Proč se o nich mluví a jak využít jejich rychlosti?

Není cukr jako cukr. To je důležitá věc, kterou je potřeba zmínit hned na začátku. Pod pojmem cukry totiž někteří autoři vnímají všechny sacharidy, nejen ty jednoduché, kterým tento název správně přísluší. Když se pak řekne, že „ve výživě vytrvalců by měly převažovat cukry,“ někdo to může vnímat jako zastoupení právě jen jednoduchých sacharidů – sladkostí, slazených limonád a podobně. Takový jídelníček by byl ale vražedný z pohledu zdraví sportovce i jeho výkonnosti. Sladkosti v běžném (mimosportovním) jídelníčku vytrvalců nejsou vůbec potřeba a slovem „cukr“ byla myšlena celá skupinu sacharidů.

Co je HOMEOSTÁZA, a proč je pro sportovce důležitá?

Homeostáza je pojem definující stálost vnitřního prostředí našeho organizmu a je důležitá pro růst výkonnosti. Krevní tlak, zastoupení minerálních látek v mezibuněčném i vnitrobuněčném prostoru, správná řídkost tělesných tekutin, hladina krevního cukru, zásoby energie, dýchání, hormonální rovnováha. To všechno jsou procesy, které jsou variabilní, mění se v závislosti na činnosti během dne, ale současně mají své „zdravé“ hodnoty.

Křeče jsou postrachem sportovců. Jak na ně?

Svalové křeče jsou vedle hlaďáku snad největším strašákem vytrvalostních sportovců. Zřejmě i proto vyráží téměř každý cyklista nebo běžec na trať závodu s nějakým magnesiem v kapse, aby měl záchranu, až se křeče dostaví. Lze křečím předcházet, nebo se musíme spokojit s tím, že prostě přijdou?

Jakou výživu volit po sportovním výkonu?

Z našeho článku Co a proč jíst a pít ihned po sportovním výkonu už víte, že k rozvoji výkonnosti dochází ve fázi regenerace, tedy v době po skončení tréninku. A že ihned po něm je třeba využít tzv. anabolické okno k doplnění vyčerpaných energetických zásob, v případě vytrvalce především důležitého svalového glykogenu. Ale co dál? Jak by měly vypadat další fáze regenerace starající se o obnovu vnitřního prostředí organizmu (homeostáza) a podporu růstového hormonu?

Více aktualit