Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Triatlonista Tomáš Řenč odstartoval sezonu rekordem i dvěma triumfy

Tuzemská triatlonová sezona se rozjela v Račicích. V tamním vodáckém areálu se uskutečnila série závodů, na nichž nechyběl ani jeden z nejlepších českých triatlonistů současnosti a člen Enervit Teamu Tomáš Řenč. Nejdřív si zajel osobní rekord na střední vzdálenosti a pak ještě vylepšil své historické maximum na českých tratích v ironmanském závodě. Jak hodnotí své výkony a co udělal s jeho sezonou covid-19? O tom je náš rozhovor.   

Letošní triatlonová sezona začala opožděně – jak moc nepříjemný ten posun pro vás byl a jak jste na to musel reagovat z pohledu tréninku a časování formy?

Z počátku to nebylo tak dramatické, věřil jsem, že to moc moji sezónu neovlivní. Nakonec ale nastal pravý opak – začalo to zrušením soustředění v teple a pak postupně pokračovalo rušením všech naplánovaných závodů. Takže jsem se k tomu postavil tak, že budu závodit, kde to jen půjde, abych udržel motivaci pro trénink.


Původně jste měl jako vrcholy sezony tradiční české závody Czechman a Moraviaman a pak i Ironman v Dánsku nebo MS v Nizozemí. Zbylo z kalendáře vůbec něco? Jaké vrcholy vás nakonec letos čekají?

Czechman se přesunul a ostatní závody se zrušily, takže celý můj závodní kalendář je otevřený. Beru teď jen nejbližší závody, které by měly být. Dlouhodobě se v této situaci nevyplácí plánovat.


Vašimi prvním starty byly závody v Račicích, kde se plave v tamním kanále a jede a běhá na okruzích. Jak vám vodácký areál vyhovuje pro triatlon?

Není to zrovna hezké místo pro triatlon, připadal jsem si jak křeček na kolotoči (smích). Ale v této situaci to jinak nešlo, organizátoři vzali Račice jako jedinou možnost. Já jsem jim za to vděčný, protože jinak by motivace pro trénink byla velmi náročná.


Hned při svém prvním startu jste si střihl osobní rekord na středních vzdálenostech. Čím to, že se vám podařilo stlačit svůj zatím nejlepší čas o více než 10 minut? Byla znát dlouhá pauza a „hlad“ po závodění?

Hlad po závodění určitě sehrál svou roli, ale hlavně jsem v tréninku jezdil víc na kole a běhal. Tyto dvě disciplíny jsou v dlouhém triatlonu nejdůležitější, takže to i dopadlo podle předpokladů – udělal jsem velký skok vpřed.


V polovičním Ironmanu o 14 dní později jste v Račicích zvítězil. Jak jste se svým výsledkem a časy spokojený?

Druhý závod byl jen potvrzením výkonnosti, že jsem na tom zase o kus lépe než loni. Přesvědčilo mě to, že jdu s trenérem správnou cestou.


Do třetice v Račicích proběhl i dlouhý triatlon – poslední červnový víkend jste opět vyhrál. Co říkáte své letošní ironmanské premiéře?

Opět jsem vylepšil svůj čas na českém území, i když bylo hodně náročné nepolevit ve chvíli, kdy jsem měl velký náskok před soupeři. Jsem rád, že jsem to zvládl a nepoddal se panujícímu vedru, které bylo doposud neobvyklé.


Kolik ionťáku padlo? Jakou další výživu jste před, během a po závodě využil?

Občerstvení jsem nepodceňoval a hlavně na běhu jsem využil každou možnost pro ochlazení. Ionťáku to bylo klasicky 12 odměrek Enervit Isotonic Drinku smíchaných s Enervit gely. Před závodem jsem si dal chutné želé Enervit PRE Sport a ionťák, při závodě gely a ionťák plus colu. Po závodě pak zasloužený regenerační nápoj Enervit Recovery Drink.


V letošní sezoně jste osedlal nový cyklistický speciál. Jak se vám na něm při premiéře jelo a jak jste s cyklistickou částí spokojen?

Jedná se o Cervélo P5, které jsem dostal od Bike Gallery, a je to skvělé kolo!  Měl jsem ho teprve pět dní a hned jsem na něm jel Ironmana… Jelo se mi na něm skvěle, nějaké mouchy do dalšího závodu vyladím. Měl jsem i nové tretry Bont Vaypor S, které jsem měl před závodem 10 minut na noze. Takže to bylo velké prověření materiálu (smích). S cyklistickou částí jsem byl ale určitě spokojený.


Jaké další závody máte v nejbližší době v plánu?

Nejbližší je Slovakman a pak bych rád ještě další zahraniční závod, ale je nad tím je ještě mnoho otazníků, závody se bohužel neustále ruší…

AKTUALITY

12/8
ROZHOVOR: Kajakář Daniel Havel dvakrát zlatý na MČR v rychlostní kanoistice

Čtyři starty, čtyři medaile. Dan Havel uspěl na republikovém šampionátu v Račicích v individuálním závodě, kde bral bronz, i na čtyřkajaku (stříbro) a deblkajaku, kde se svým parťákem Jakubem Špicarem ovládli jak kilometrovou, tak 500metrovou trať. Členové Enervit Teamu tak porazili i favorizovanou posádku Josef Dostál, Radek Šlouf, kteří loni vyjeli pro Českou republiku místo na olympijských hrách v Tokiu.

8/8
Blíží se velké cyklistické závody. Přihlaste se, Enervit chybět nebude!

V srpnu se pojede Malevil Cup a Rusavská 50, v září Pražská 50, v říjnu ČT Author Cup a v plánu jsou také další závody Nova Cupu. Sedněte na kolo a zúčastněte se velkých cyklistických akcí, na kterých nemůže chybět ani Enervit – specialista na výživu cyklistů a dalších vytrvalostních sportovců.

4/8
ROZHOVOR: Marcela Joglová poprvé mistryní ČR v půlmaratonu

První titul, navíc ve skvělém čase. Taková byla zlatá premiéra Marcely Joglové na půlmaratonském mistrovství ČR u Pardubic. Členka Enervit Teamu zaběhla druhý nejlepší čas historie a dál vyhlíží svůj velký sen – start na olympijských hrách. Přečtěte si rozhovor o šampionátu, plánech i výživě nejen při půlmaratonu.

30/7
ROZHOVOR: Jan Šneberger v plném závodním nasazení aneb 7 startů na kontě

Na začátku června se postavil poprvé na start a od té doby závodí, kde může. Na sprinterských i delších distancích, na silnici i v terénu. Jan Šneberger má za sebou 7 závodů a na některých z nich nechyběl na stupních – třeba hned při prvním sprinterském startu v Labe aréně v Račicích (2. místo), na polovičním Ironmanu tamtéž (3. místo) nebo v pohárovém závodě terénního triatlonu Xterra ve Cvikově (2. místo). Jak se členovi Eenrvit Teamu závodilo a jak řeší výživu na různých triatlonových distancích? To se dozvíte v našem rozhovoru.

20/7
MČR v půlmaratonu ovládli členové Enervit Teamu - Marcela Joglová a Vít Pavlišta

Vít Pavlišta už pocity vítěze dobře zná, mistrem republiky v půlmaratonu se stal už pošesté. Naproti tomu Marcela Joglová triumfovala na šampionátu poprvé, zato hned v osobním maximu. Půlmaratonská trať tak má nové úřadující mistry a oba jsou členy Enervit Teamu.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Proč jsou bílkoviny důležité i pro vytrvalostní sportovce?

Existují lidé, kteří se bílkovinám vyhýbají nebo jich přijímají znepokojivě málo. Z toho pak pramení mnohé zdravotní komplikace nebo únava. K těmto lidem patří bohužel i vytrvalci, přitom potřebují téměř to samé množství bílkovin jako siloví sportovci. Z důvodu ochrany zdraví, a aby jim neubývala svalová hmota. Podívejme se proto na to, jak to s bílkovinami ve sportu a naší stravě je.

Výhody maltodextrinu: hodně rychle vstřebatelné energie pro váš výkon

Při sportu jsou sacharidy rychle dostupnou energií. Další jejich výhodou je, že se současně umí i rychle přeměnit na ATP, což je energie potřebná pro svalový pohyb. Při zohlednění dostupnosti a potenciální velikosti skladových zásob sacharidů se jedná o velmi strategickou formu energie, s níž už se dají vyhrávat závody a dosahovat úspěchů. Stojí tedy za to znát určité vychytávky se sacharidy spojené a vědět, jak tento zdroj energie funguje.

PODCAST: Proč je důležitá hydratace a jak plnit pitný režim při sportu?

Poslechněte si náš nový podcast s tematikou výživy ve sportu! Věnujeme se v něm pitnému režimu a hydrataci organizmu během sportu. Proč je důležitá, a proč iontový nápoj poslouží lépe než voda. Podcast je přínosný pro cyklisty, běžce, triatlonisty i další vytrvalostní sportovce. Podcast si můžete rovnou pustit, nebo stáhnout a mít ho tak k dispozici kdekoli - třeba při sportu nebo vašich cestách.

Glukóza a fruktóza: ideální kombinace pro maximální příjem energie během sportu

Chcete-li přijímat maximální množství energie během sportovního výkonu, pak musíte sáhnout po takovém zdroji, který obsahuje kombinaci glukózy a fruktózy ve správném poměru. Tento fakt vyplývá ze studií vědecké skupiny Enervit Equipe, a tak není divu, že právě tuto kombinaci najdete v Enervit produktech. Poradíme kde, i proč je pro vás tak výhodná.

Křeče jsou postrachem sportovců. Jak na ně?

Svalové křeče jsou vedle hlaďáku snad největším strašákem vytrvalostních sportovců. Zřejmě i proto vyráží téměř každý cyklista nebo běžec na trať závodu s nějakým magnesiem v kapse, aby měl záchranu, až se křeče dostaví. Lze křečím předcházet, nebo se musíme spokojit s tím, že prostě přijdou?

Více aktualit