Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Triatlonistka Helena Karásková se zapsala do historie Xterry

Letos objela poslední sezonu Xterry, kterou zakončila skvělým bronzem na havajském mistrovství světa. Ani příští rok ale nezůstane doma, protože byla jmenovaná Xterra ambasadorkou a před startem šampionátu také byla uvedena do síně slávy Xterry. I o tom mluví členka Enervit Teamu v našem posezonním rozhovoru.

Máš spočítané, kolika závodů ses v rámci Xterry zúčastnila?

Za těch 9 let, co se triatlonu věnuji, je to opravdu hodně závodů. Když počítám jen Světové poháry, tak jich je 34 vyhraných, a myslím, že dost podobné bude číslo i u druhých a třetích míst dohromady. Pak nějaké závody ITU, ETU, domácí závody... Určitě to bude přes stovku. Vzpomínek je to opravdu hodně!


Ty jsi dlouho dopředu avizovala, že letošní sezona bude tvou poslední a zakončila jsi ji bronzem na mistrovství světa. Takže závěr, jak má být?

Určitě, medaile z Havaje byla velikým snem. V Evropě se mi dařilo za ty roky vyhrávat závody, ale na Havaji se mi po prvním úspěchu už tolik nedařilo – měla jsem na kontě dvě pátá a dvě sedmá místa. Přála jsem si rozloučit se lepším výsledkem. S myšlenkou na konec jsem ale bojovala už asi dva roky. Měla jsem pocit, že mi dochází dech a že jsem na závodění už stará. Parodoxně tím, že se v Evropě najednou objevila spousta mladých holek, pole se zahustilo a já najednou měla pocit, že je s kým na trati závodit. Začala jsem k závodům přistupovat trochu jinak a závody si daleko víc užívat.


Neuvidíme tě přece jen na tratích i v budoucnu?

Poslední profesionální sezona to pro mě letos byla určitě, ale ze závodění se úplně nevytratím. Uvidím, jak se podaří skloubit práci s tréninkem, určitě se už ale nebudu soustředit na seriál Xterry venku. Ráda bych jela některé domácí závody, možná zkusila i něco nového. Stále chodí nabídky i na starty ve swimrunu, tak uvidím, jak si to všechno sedne.


Ještě před startem mistrovství světa na Havaji tě organizátoři uvedli do síně slávy Xterry. Jak jsi tenhle moment prožívala?

Vůbec jsem o tom nevěděla, takže to pro mě bylo velké překvapení! Seděla jsem tam a koukala na obrazovku s mým medailonkem, kde byl průřez celými devíti lety a musím říct, že mě to hodně dojalo. Někdy si říkám, že to snad ani není možný, kolik závodů jsem objela. Byl to pro mě hodně emotivní zážitek. Každopádně to byly nádherné roky s Xterrou, potkala jsem strašně moc lidí, kteří mě nějakým způsobem ovlivnili a inspirovali.


Všechny sezony jsi odjela i s Enervitem. Jak ti pomáhá sportovní výživa při tréninku a závodech?

Já na Enervit nedám dopustit! V závodním období spoléhám na Enervit Magnesium a Betaina Endurance Sports pár dní před závodem, plus samozřejmě iontový nápoj Enervit Isotonic Drink a především Enervit Gely. Rychlou energii v podobě Enervit Liquid Gelu pak používám i v závěrečné části při Xteře. Spoléhám se také na solné tablety Enervit Salt Caps, které si dávám do lahvičky s gelem. Mezi tréninky i během nich pak můžu vybírat z velkého množství chutných tyčinek, ať proteinových nebo energetických.


Poprvé jsi bronz na Havaji brala před 9 lety. Dají se tyhle dva úspěchy srovnat?

Určitě se dají srovnat, pro mě mají úplně stejnou hodnotu. Ten před 9 lety byl na začátku mé triatlonové kariéry a tenkrát to pro mě byl odrazový můstek. Dodal mi hodně sebevědomí do další sezony, která pak pro mě byla asi nejúspěšnější. Letos jsem se dokázala rozloučit stejným výsledkem, s jakým jsem začínala, což je po devíti letech úžasné!

AKTUALITY

20/5
Přelom května a června je závody nabitý. Na kterém se potkáme?

Poslední květnový a první červnový víkend je plný skvělých závodů a my s Enervitem jsme partnery hned pěti z nich! Chystáme se za cyklisty i běžci a mezi tím si v týdnu střihneme ještě online seminář. Bonusem pro vás je, že na všech závodech máte možnost sbírat razítka a zúčastnit se naší soutěže o výživové balíčky!

17/5
Přihlaste se na květnový seminář - vysíláme už 28. 5.!

28. května pokračujeme v našem cyklu online seminářů ze světa výživy sportovců. Tématem toho květnového bude "Cola, banán, čokoláda, pivo... Ano, nebo ne?". Rozebereme si tak časté potraviny a nápoje, které jsou sportovci běžně při závodech nebo v tréninku (případně po nich) konzumovány a občas i přímo na závodech nabízeny. Pomohou, nebo uškodí? Nenechte si ujít náš další seminář a zajistěte si místo na něm! 

13/5
Po 9 etapách vládne Giru Tadej Pogačar

Devět startů, tři vítězství. Triumf v časovce i v horské etapě. Od druhého dne v růžové pro vedoucího jezdce. A v čele průběžného pořadí luxusní náskok více než dvou a půl minut. Taková je zatím premiéra na Giro d´Italia pro Tadeje Pogačara, který se svým týmem UAE Emirates spoléhá na Enervit. Stejně jako Lidl-Trek, který už má na kontě také jedno etapové vítězství.

9/5
Výživové plány: Energie a inspirace (nejen) na závody

Ať se postavíte na start jakéhokoli závodu, s námi budete vždy perfektně připraveni. Nejen díky vašemu tréninku, ale i díky výživovým plánům na míru, které pro vás máme. Podle času, který předpokládáte, že strávíte na trati, vám doporučujeme adekvátní výživu a hydrataci pro co nejlepší sportovní výkon. Jsme specialisté na výživu pro vytrvalce a pomáháme vám sportovat lépe!

4/5
Startuje Giro d´Italia a Enervit bude opět u toho

107. ročník slavného cyklistického závodu se pojede od 4. do 26. května a absolvují ho i týmy Lidl-Trek a UAE Team Emirates, které spoléhají na Enervit. Tadej Pogačar (UAE) je navíc hlavním favoritem.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Co byste měli vědět o GLUKÓZE

Glukóza je nejběžnější a zřejmě i nejznámější forma jednoduchého sacharidu. Glukózu z běžného života známe i pod pojmy jako hroznový cukr nebo dextróza. Jde o jeden z nejdůležitějších zdrojů energie pro lidský organizmus a buňky, protože glukóza koluje krví v podobě tzv. krevního cukru jako pohotovostní energie.

Pozor na sladkosti a "prázdné kalorie" v každodenním jídelníčku

O tom, že sacharidy jsou pro vytrvalostní sportovce hlavním zdrojem energie, není pochyb. Proto je třeba s nimi dobře hospodařit, tělo dostatečně zásobit a myslet na jejich příjem v podobě ideálně „namíchané“ sportovní výživy během našeho sportovního výkonu. Jak je to ale s klasickými sladkostmi v našem každodenním jídelníčku? Tam je třeba dávat velký pozor - jsou totiž plné jednoduchých cukrů a tuků, naopak v nich chybí „strategické“ živiny v podobě kvalitních bílkovin, kvalitních nenasycených mastných kyselin (například omega3), enzymů, vitamínů nebo minerálních látek.

Sacharidy ve výživě a sportu: Disacharidy a polysacharidy

O tom, že jsou sacharidy nejdůležitějším a nejrychlejším zdrojem energie během sportovního výkonu, není pochyb. Mluvili jsme o tom ostatně i v prvním díle našeho seriálu o sacharidech. V něm jsme si popsali nejjednodušší sacharidy, které jsou tvořeny jedinou molekulou. V dnešním pokračování si povíme něco o nejtypičtějším disacharidu, kterým je sacharóza, a také o isomaltuloze a maltodextrinu – sacharidech, které se využívají v produktech sportovní výživy.

Výživové plány: Energie a inspirace (nejen) na závody

Ať se postavíte na start jakéhokoli závodu, s námi budete vždy perfektně připraveni. Nejen díky vašemu tréninku, ale i díky výživovým plánům na míru, které pro vás máme. Podle času, který předpokládáte, že strávíte na trati, vám doporučujeme adekvátní výživu a hydrataci pro co nejlepší sportovní výkon. Jsme specialisté na výživu pro vytrvalce a pomáháme vám sportovat lépe!

Sacharidy ve výživě a sportu: Monosacharidy

Sacharidy jsou nejdůležitějším zdrojem energie pro svalová vlákna, a to platí obzvlášť ve fázi sportovního výkonu. Sacharidy totiž poskytují oproti jiným zdrojům energii poměrně rychle a za menšího vynaloženého úsilí. A jelikož se ve sportovní výživě objevují různé sacharidy a každý druh má svá vlastní specifika, pojďme se na ně postupně podívat a říct si, jak vzniká energie ze sacharidů.

Více aktualit