Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Vít Pavlišta suverénním mistrem ČR na dráhové desítce

Další titul republikového šampiona přidal do své sbírky Vít Pavlišta v červnu, když suverénně ovládl běh na 10 km na dráze. A hned v červenci ho čeká boj o další – na půlmaratonské distanci. Po jarní zrušené části se tak i atletická sezona rozbíhá a člen Enervit Teamu do ní vstoupil velmi dobře.

Máš titul mistra ČR z dráhového běhu na 10 000 m. Jak jsi spokojený se svým časem a de facto prvním ostrým startem?

Čas je průměrný, ale vzhledem k podmínkám, které ve Slavkově u Brna panovaly, není zas tak úplně zlý. V závodech, kde není nikdo rychlejší, navíc na čas tak moc nehledím, takže spokojený určitě jsem. Tím, jak nebyly na jaře žádné závody, bylo startovní pole nabité a dráhová desítka měla po letech zase celkem solidní účast a úroveň. Titul má pro mě váhu.


Podařilo se ti splnit předzávodní cíle a probíhalo vše podle plánu?

Podařilo, až kupodivu relativně snadno. Čekal jsem souboj až do konce, ale zhruba od poloviny tratě jsem pokračoval dál svým tempem a pronásledovatelům se vzdaloval. Určitě jsem mohl v druhé půlce tlačit na pilu víc, ale doběhl jsem tak, jak to stačilo.  Nakonec z toho byl výkon 30:14, po první pětce za 15 minut, tak jsem zas tak moc z nastoleného tempa neslevil.


Tohle byl tvůj první velký závod letos. Zvládl jsi něco ještě předtím?

Běžel jsem ještě Mnichovohradišťskou 25, která mi také vyšla jako maratonský test velmi dobře. Doběhl jsem v čase 1:20 v sólo závodě bez občerstvení, bez fanoušků a relativně čerstvý. Tempově to vychází na maraton za 2:15. Je škoda, že jarní část sezóny odpadla, natrénováno jsem měl solidně.


Měnila se nějak tvoje příprava kvůli zrušeným a přesunutým závodům?

V březnu, kdy už bylo jasné, že závody hned tak nebudou, jsme trochu ubrali z týdenní kilometráže. V podstatě jsme ale pokračovali v objemové přípravě až do té dráhové desítky. Na tu jsem ladil až posledních 14 dní pár tréninky na dráze.


Při tréninku a v závodech stále spoléháš na Enervit. Které produkty u tebe aktuálně vedou?

Zhruba týden před dráhovou desítku jsem zapojil Enervit Carbo Flow a zjevně se osvědčil. Kromě toho jsem věrný vyzkoušeným produktům – to znamená Enervit PRE Sport, energetické gely, aminokyseliny BCAA a regenerační Enervit Recovery Drink.


Jak jsi na tom na začátku léta zdravotně? Vyhýbala se ti v první půlce roku zranění a nemoci v přípravě?

Zatím běhám bez větších obtíží. Tu a tam se něco ozve, ale není to nic vážného nebo trénink výrazně omezujícího. Klasické běžecké bolístky, které má z nás běžců asi každý (smích).


Jaké další závody máš v plánu?

Čeká mě teď ještě jedno mistrovství republiky – v půlmaratonu. Z důvodu korona krize bylo termínově přesunuto a vyhnáno z centra Pardubic do nedalekých Kostěnic na okruhovou trasu. Tím se sice trochu ztrácí kouzlo městských běhů, ale samozřejmě jsme všichni rádi, že se závod koná. Pořadatel ukázal velké atletické srdce, když do pořádání závodu v tomto formátu vůbec šel – určitě se nedá předpokládat taková účast běžců, jaká by byla v Pardubicích, a tudíž ani to, že by se jednalo o výdělečnou akci. Věřím ale, že zájem vytrvalců poprat se o mistrovské medaile bude velký, stejně jako ve Slavkově.

AKTUALITY

12/8
ROZHOVOR: Kajakář Daniel Havel dvakrát zlatý na MČR v rychlostní kanoistice

Čtyři starty, čtyři medaile. Dan Havel uspěl na republikovém šampionátu v Račicích v individuálním závodě, kde bral bronz, i na čtyřkajaku (stříbro) a deblkajaku, kde se svým parťákem Jakubem Špicarem ovládli jak kilometrovou, tak 500metrovou trať. Členové Enervit Teamu tak porazili i favorizovanou posádku Josef Dostál, Radek Šlouf, kteří loni vyjeli pro Českou republiku místo na olympijských hrách v Tokiu.

8/8
Blíží se velké cyklistické závody. Přihlaste se, Enervit chybět nebude!

V srpnu se pojede Malevil Cup a Rusavská 50, v září Pražská 50, v říjnu ČT Author Cup a v plánu jsou také další závody Nova Cupu. Sedněte na kolo a zúčastněte se velkých cyklistických akcí, na kterých nemůže chybět ani Enervit – specialista na výživu cyklistů a dalších vytrvalostních sportovců.

4/8
ROZHOVOR: Marcela Joglová poprvé mistryní ČR v půlmaratonu

První titul, navíc ve skvělém čase. Taková byla zlatá premiéra Marcely Joglové na půlmaratonském mistrovství ČR u Pardubic. Členka Enervit Teamu zaběhla druhý nejlepší čas historie a dál vyhlíží svůj velký sen – start na olympijských hrách. Přečtěte si rozhovor o šampionátu, plánech i výživě nejen při půlmaratonu.

30/7
ROZHOVOR: Jan Šneberger v plném závodním nasazení aneb 7 startů na kontě

Na začátku června se postavil poprvé na start a od té doby závodí, kde může. Na sprinterských i delších distancích, na silnici i v terénu. Jan Šneberger má za sebou 7 závodů a na některých z nich nechyběl na stupních – třeba hned při prvním sprinterském startu v Labe aréně v Račicích (2. místo), na polovičním Ironmanu tamtéž (3. místo) nebo v pohárovém závodě terénního triatlonu Xterra ve Cvikově (2. místo). Jak se členovi Eenrvit Teamu závodilo a jak řeší výživu na různých triatlonových distancích? To se dozvíte v našem rozhovoru.

20/7
MČR v půlmaratonu ovládli členové Enervit Teamu - Marcela Joglová a Vít Pavlišta

Vít Pavlišta už pocity vítěze dobře zná, mistrem republiky v půlmaratonu se stal už pošesté. Naproti tomu Marcela Joglová triumfovala na šampionátu poprvé, zato hned v osobním maximu. Půlmaratonská trať tak má nové úřadující mistry a oba jsou členy Enervit Teamu.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Proč jsou bílkoviny důležité i pro vytrvalostní sportovce?

Existují lidé, kteří se bílkovinám vyhýbají nebo jich přijímají znepokojivě málo. Z toho pak pramení mnohé zdravotní komplikace nebo únava. K těmto lidem patří bohužel i vytrvalci, přitom potřebují téměř to samé množství bílkovin jako siloví sportovci. Z důvodu ochrany zdraví, a aby jim neubývala svalová hmota. Podívejme se proto na to, jak to s bílkovinami ve sportu a naší stravě je.

Výhody maltodextrinu: hodně rychle vstřebatelné energie pro váš výkon

Při sportu jsou sacharidy rychle dostupnou energií. Další jejich výhodou je, že se současně umí i rychle přeměnit na ATP, což je energie potřebná pro svalový pohyb. Při zohlednění dostupnosti a potenciální velikosti skladových zásob sacharidů se jedná o velmi strategickou formu energie, s níž už se dají vyhrávat závody a dosahovat úspěchů. Stojí tedy za to znát určité vychytávky se sacharidy spojené a vědět, jak tento zdroj energie funguje.

PODCAST: Proč je důležitá hydratace a jak plnit pitný režim při sportu?

Poslechněte si náš nový podcast s tematikou výživy ve sportu! Věnujeme se v něm pitnému režimu a hydrataci organizmu během sportu. Proč je důležitá, a proč iontový nápoj poslouží lépe než voda. Podcast je přínosný pro cyklisty, běžce, triatlonisty i další vytrvalostní sportovce. Podcast si můžete rovnou pustit, nebo stáhnout a mít ho tak k dispozici kdekoli - třeba při sportu nebo vašich cestách.

Glukóza a fruktóza: ideální kombinace pro maximální příjem energie během sportu

Chcete-li přijímat maximální množství energie během sportovního výkonu, pak musíte sáhnout po takovém zdroji, který obsahuje kombinaci glukózy a fruktózy ve správném poměru. Tento fakt vyplývá ze studií vědecké skupiny Enervit Equipe, a tak není divu, že právě tuto kombinaci najdete v Enervit produktech. Poradíme kde, i proč je pro vás tak výhodná.

Křeče jsou postrachem sportovců. Jak na ně?

Svalové křeče jsou vedle hlaďáku snad největším strašákem vytrvalostních sportovců. Zřejmě i proto vyráží téměř každý cyklista nebo běžec na trať závodu s nějakým magnesiem v kapse, aby měl záchranu, až se křeče dostaví. Lze křečím předcházet, nebo se musíme spokojit s tím, že prostě přijdou?

Více aktualit