Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

VYHRAJTE startovné na Malevil Cup nebo Pražskou 50

Chcete být co nejlépe nachystaní na blížící se velké cyklistické závody? Spolehněte se na Enervit! Navíc v naší soutěži můžete vyhrát startovné na Malevil Cup a Pražskou 50.

Na obou velkých cyklistických závodech vám bude k dispozici náš červený stánek se sportovní výživou Enervit vhodnou před, během a po závodě. Jsme již tradičně výživovými partnery obou významných akcí a kromě špičkových produktů vám nabízíme i naše poradenství nebo výživové plány na míru - přesně podle vašeho výkonu.

Navíc s námi můžete vyhrát startovné na Malevil Cup i Pražskou 50. Stačí nám napsat na e-mail soutez@enervit.cz odpovědi na 3 soutěžní otázky + vaše jméno, e-mail a telefon a startovné na vybraný závod může být vaše!

Soutěžní otázky:

1) Jak se jmenuje iontový nápoj od Enervitu?
2) V jakých příchutích seženete Enervit PRE Sport - nízkosacharidové želé řešící otázku, co jíst před závodem?
3) Kterého závodu se chcete zúčastnit?

Odpovědi posílejte do 23. 8. - pak vylosujeme a kontaktujeme 2 vítěze.

AKTUALITY

19/9
Triatlonista Tomáš Řenč sbíral v létě medaile i rekordy, v Rakousku ho přibrzdil defekt

Na Slovakmanovi zvítězil v nejrychlejším čase trati a vybojoval titul mistra republiky v dlouhém triatlonu. Před týdnem v Doksech dojel druhý v závodě Českého poháru za Lukášem Kočařem, když se na trať vydal jen pár dní po ironmanském startu v Rakousku. Tam ho bohužel potkal cyklistické části defekt, jehož opravou strávil 14 minut. O všech letních závodech i výživě vypráví člen Enervit Teamu Tomáš Řenč v našem rozhovoru.

16/9
Přijďte na chomutovský seminář o výživě ve sportu

Máme pro vás dobrou zprávu – 8. října proběhne další výživový seminář pro všechny sportovce. Tentokrát v Chomutově a pod hlavičkou tréninkového systému Sport&Races. Součástí bude i prezentace produktů sportovní výživy Enervit.

12/9
Slavíme den vytrvalosti: 20% slevou pro vás

Není pro vytrvalce významnějšího dne v historii než 12. září. Tohoto dne se před 2509 lety uskutečnila bitva s významnými historickými důsledky pro dnešní vytrvalce - bitva u Marathonu. Zvítězili v ní Řekové, kteří porazili více než dvojnásobnou přesilu dobyvačných Peršanů. Úspěch to byl významný, a tak se řecký voják Feidippidés rozběhl, aby tuto událost co nejdříve předal v Athénách. Běžel více než 42 kilometrů, což po náročné bitvě byla pro vojáka nepřekonatelná dávka vyčerpání, a tak se slovy "Zvítězili jsme" zemřel. 

8/9
ČT Author Cup se pojede! 10. 10. v Bedřichově. I s Enervitem

Přes veškeré útrapy COVIDu se nejznámější cyklistický závod v Jizerských horách uskuteční – v sobotu 10. října, kdy odstartuje jubilejní 25. ročník. Enervit u toho coby specialista na výživu pro cyklisty a další vytrvalce nebude chybět – pomůžeme vám sportovat lépe!

28/8
Helena Karásková ovládla Valachy Man a Krušnomana, na biku se zranila

Dva velké závody terénního triatlonu v létě ovládla česká xterrová jednička a členka Enervit Teamu. Kromě triatlonu absolvovala i bikové závody včetně mistrovství republiky. Při posledním startu ji ale potkal nepříjemný pád. Závod dokončila, pak ale odjela na vyšetření a kromě stehů v puse dostala na ár dní i límec na krk. O tom všem vypráví Helena Karásková v našem letním rozhovoru.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

GLYKÉMIE: Co je zač a proč je pro sportovce důležité o ní vědět?

Glykémie, neboli hladina krevního cukru, vyjadřuje množství cukru v krvi. Cukrem je myšlen sacharid ve své nejjednodušší formě, jíž je glukóza. Každý sacharid, který sníme, se postupně v zažívacím traktu rozkládá ze složitých vazeb na tu nejjednodušší, glukózu, a ta pak krví putuje všude po těle, aby dodávala energii všem buňkám těla. Mohlo by se tedy zdát, že čím více glukózy v krvi máme, tím více energie budeme mít. Ale to, že všeho moc škodí, platí i v případě glykémie.

Jak, proč a čím plnit pitný režim?

Dodržovat pitný režim je důležité nejen při velkých vedrech, která zažíváme v létě. Lidský organismus tekutiny potřebuje a my musíme myslet na to, jaké mu udělají nejlépe. Požadavky sportovce jsou i v tomto ohledu specifické a s pitným režimem je bohužel spojeno hned několik možných chyb a úskalí. Co tedy pít před, během a po výkonu?

Proč jsou bílkoviny důležité i pro vytrvalostní sportovce?

Existují lidé, kteří se bílkovinám vyhýbají nebo jich přijímají znepokojivě málo. Z toho pak pramení mnohé zdravotní komplikace nebo únava. K těmto lidem patří bohužel i vytrvalci, přitom potřebují téměř to samé množství bílkovin jako siloví sportovci. Z důvodu ochrany zdraví, a aby jim neubývala svalová hmota. Podívejme se proto na to, jak to s bílkovinami ve sportu a naší stravě je.

Výhody maltodextrinu: hodně rychle vstřebatelné energie pro váš výkon

Při sportu jsou sacharidy rychle dostupnou energií. Další jejich výhodou je, že se současně umí i rychle přeměnit na ATP, což je energie potřebná pro svalový pohyb. Při zohlednění dostupnosti a potenciální velikosti skladových zásob sacharidů se jedná o velmi strategickou formu energie, s níž už se dají vyhrávat závody a dosahovat úspěchů. Stojí tedy za to znát určité vychytávky se sacharidy spojené a vědět, jak tento zdroj energie funguje.

PODCAST: Proč je důležitá hydratace a jak plnit pitný režim při sportu?

Poslechněte si náš nový podcast s tematikou výživy ve sportu! Věnujeme se v něm pitnému režimu a hydrataci organizmu během sportu. Proč je důležitá, a proč iontový nápoj poslouží lépe než voda. Podcast je přínosný pro cyklisty, běžce, triatlonisty i další vytrvalostní sportovce. Podcast si můžete rovnou pustit, nebo stáhnout a mít ho tak k dispozici kdekoli - třeba při sportu nebo vašich cestách.

Více aktualit