Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Triatlonista Jan Šneberger mistrem ČR i celkovým vítězem Českého poháru!

Poslední srpnový víkend triumfoval člen Enervit Teamu na trati prestižního Pilmana a zajistil si tak poprvé v kariéře titul mistra České republiky ve středním triatlonu i celkové vítězství v Českém poháru. O svém triumfu Jan Šneberger definitivně rozhodl v závěrečném běhu, po kterém se mohl radovat z dosud největšího úspěchu na domácí scéně.

„Prvně jsem na závod zavítal jako naprostý začátečník v roce 2012 a byl tehdy rád za prosté dokončení. Letos jsem nemohl chybět na startu a v banku bylo úplně všechno. Mistrovský titul na polovičních železných tratích i vítězství celé pohárové série,“ popisuje Jan Šneberger předzávodní nastavení. Pokud chtěl pomýšlet na celkový triumf, věděl, že na Pilmanovi musí zvítězit.
 

Povedené plavání, stíhačka na kole

Plavecká část mu vyšla výborně a byť nabral ztrátu na vedoucí dvojici, ta nebyla nijak velká. „Největší slabina byla za mnou a nezbývalo tedy než rozjet poctivé řemeslo na devadesáti kilometrech kopcovité trati cyklistiky. Rychlým depem se mi ještě podařilo vymazat další drahocenné vteřiny a po pár kilometrech jsem se dostal na třetí místo za Kubu Stádníka. Při posunu na druhou pozici už začal být vývoj závodu z mého pohledu opravdu optimistický a síly neubývaly,“ pochvaloval si po závodě čerstvý mistr republiky.
 

Rozhodující běžecký souboj

Na první místo se probojoval v závěrečném běhu, když na náročné půlmaratonské trati zvládl stáhnout téměř pětiminutovou ztrátu na Pavla Hradila. „Druhý a třetí okruh jako vždy rozhodl. Při průběhu do posledního sedmikilometrového okruhu jsem měl Pavla na dohled a podle projevu byl už evidentně zlomený. Na mé tempo při předbíhání nezareagoval, takže jsem se brzy na čele osamostatnil a trochu znervózněl. Dokud je koho dobíhat, všechno je strašně jednoduché a přímočaré. Ale co s náskokem na první místě?“

I s touto úlohou si Jan Šneberger nakonec poradil, byť chvíli bojoval i s křečí ve stehně, a doběhl si tak pro svůj premiérový mistrovský titul. „Mnohaletý sen se zhmotnil ve skutečnost! Sešla se slušná forma, přijatelné teplotní podmínky a také přijatelné závodní pole,“ jmenoval faktory úspěchu Jan Šneberger s tím, že se bude těšit na obhajobu v příštím roce.

Ještě letos ho ale čeká další vrchol v podobě účasti na zářijovém mistrovství Evropy v Almere, kam se probojoval díky výkonu na Moraviamanovi (více zde). Budeme držet palce!
 

Co používá čerstvý mistr republiky ve středním triatlonu během závodů?

„Na cyklistice piju slabší iontový nápoj Enervit Isotonic Drink s rozmíchanými solnými tabletami Enervit Salt Caps. Dávám si i kousek toustu se sýrem a přidávám kousek energetické tyčinky. Další položkou je půllitrový bidon s deseti trhacími energetickými Enervit Gely rozředěnými vodou. Na běhu již kompletně přecházím na rychlé šroubovací Enervit Liquid Gely, solné tablety a Enervit Magnesium.“

Foto: Martin Černý

AKTUALITY

20/5
Přelom května a června je závody nabitý. Na kterém se potkáme?

Poslední květnový a první červnový víkend je plný skvělých závodů a my s Enervitem jsme partnery hned pěti z nich! Chystáme se za cyklisty i běžci a mezi tím si v týdnu střihneme ještě online seminář. Bonusem pro vás je, že na všech závodech máte možnost sbírat razítka a zúčastnit se naší soutěže o výživové balíčky!

17/5
Přihlaste se na květnový seminář - vysíláme už 28. 5.!

28. května pokračujeme v našem cyklu online seminářů ze světa výživy sportovců. Tématem toho květnového bude "Cola, banán, čokoláda, pivo... Ano, nebo ne?". Rozebereme si tak časté potraviny a nápoje, které jsou sportovci běžně při závodech nebo v tréninku (případně po nich) konzumovány a občas i přímo na závodech nabízeny. Pomohou, nebo uškodí? Nenechte si ujít náš další seminář a zajistěte si místo na něm! 

13/5
Po 9 etapách vládne Giru Tadej Pogačar

Devět startů, tři vítězství. Triumf v časovce i v horské etapě. Od druhého dne v růžové pro vedoucího jezdce. A v čele průběžného pořadí luxusní náskok více než dvou a půl minut. Taková je zatím premiéra na Giro d´Italia pro Tadeje Pogačara, který se svým týmem UAE Emirates spoléhá na Enervit. Stejně jako Lidl-Trek, který už má na kontě také jedno etapové vítězství.

9/5
Výživové plány: Energie a inspirace (nejen) na závody

Ať se postavíte na start jakéhokoli závodu, s námi budete vždy perfektně připraveni. Nejen díky vašemu tréninku, ale i díky výživovým plánům na míru, které pro vás máme. Podle času, který předpokládáte, že strávíte na trati, vám doporučujeme adekvátní výživu a hydrataci pro co nejlepší sportovní výkon. Jsme specialisté na výživu pro vytrvalce a pomáháme vám sportovat lépe!

4/5
Startuje Giro d´Italia a Enervit bude opět u toho

107. ročník slavného cyklistického závodu se pojede od 4. do 26. května a absolvují ho i týmy Lidl-Trek a UAE Team Emirates, které spoléhají na Enervit. Tadej Pogačar (UAE) je navíc hlavním favoritem.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Co byste měli vědět o GLUKÓZE

Glukóza je nejběžnější a zřejmě i nejznámější forma jednoduchého sacharidu. Glukózu z běžného života známe i pod pojmy jako hroznový cukr nebo dextróza. Jde o jeden z nejdůležitějších zdrojů energie pro lidský organizmus a buňky, protože glukóza koluje krví v podobě tzv. krevního cukru jako pohotovostní energie.

Pozor na sladkosti a "prázdné kalorie" v každodenním jídelníčku

O tom, že sacharidy jsou pro vytrvalostní sportovce hlavním zdrojem energie, není pochyb. Proto je třeba s nimi dobře hospodařit, tělo dostatečně zásobit a myslet na jejich příjem v podobě ideálně „namíchané“ sportovní výživy během našeho sportovního výkonu. Jak je to ale s klasickými sladkostmi v našem každodenním jídelníčku? Tam je třeba dávat velký pozor - jsou totiž plné jednoduchých cukrů a tuků, naopak v nich chybí „strategické“ živiny v podobě kvalitních bílkovin, kvalitních nenasycených mastných kyselin (například omega3), enzymů, vitamínů nebo minerálních látek.

Sacharidy ve výživě a sportu: Disacharidy a polysacharidy

O tom, že jsou sacharidy nejdůležitějším a nejrychlejším zdrojem energie během sportovního výkonu, není pochyb. Mluvili jsme o tom ostatně i v prvním díle našeho seriálu o sacharidech. V něm jsme si popsali nejjednodušší sacharidy, které jsou tvořeny jedinou molekulou. V dnešním pokračování si povíme něco o nejtypičtějším disacharidu, kterým je sacharóza, a také o isomaltuloze a maltodextrinu – sacharidech, které se využívají v produktech sportovní výživy.

Výživové plány: Energie a inspirace (nejen) na závody

Ať se postavíte na start jakéhokoli závodu, s námi budete vždy perfektně připraveni. Nejen díky vašemu tréninku, ale i díky výživovým plánům na míru, které pro vás máme. Podle času, který předpokládáte, že strávíte na trati, vám doporučujeme adekvátní výživu a hydrataci pro co nejlepší sportovní výkon. Jsme specialisté na výživu pro vytrvalce a pomáháme vám sportovat lépe!

Sacharidy ve výživě a sportu: Monosacharidy

Sacharidy jsou nejdůležitějším zdrojem energie pro svalová vlákna, a to platí obzvlášť ve fázi sportovního výkonu. Sacharidy totiž poskytují oproti jiným zdrojům energii poměrně rychle a za menšího vynaloženého úsilí. A jelikož se ve sportovní výživě objevují různé sacharidy a každý druh má svá vlastní specifika, pojďme se na ně postupně podívat a říct si, jak vzniká energie ze sacharidů.

Více aktualit