Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Triatlonista Jan Šneberger vyhlíží druhou část sezony s mistrovstvím Evropy

V první části sezony byl se svými výkony spokojený a v úvodních závodech Českého poháru bral 5. místo na Czechmanovi a druhé na Moraviamanovi. Další dva pohárové závody absolvuje Jan Šneberger v srpnu a v září bude reprezentovat Česko na mistrovství Evropy. Jak tráví léto, jak se na závody těší, jaké v nich bude mít ambice a jaký výživový plán zvolí? To všechno prozrazuje člen Enervit Teamu v našem červencovém rozhovoru.

Předpokládám, že šlo o vrchol první části sezony. Co vás čeká ve druhém pololetí?

Je to tak. Teď je na čase odpočívat a radovat se z předvedených výkonů i z toho, že jsem – zdá se – vyvázl bez zranění. Celý červenec bude ve znamení regenerace, restartu, menších závodů pro zábavu, dovolené a postupně i tréninku. Od srpna začíná druhá část sezóny, kde mě čeká zejména zbytek Českého poháru. Ukážu se na zbylých dvou závodech na polovičních distancích – Triatlon Most a Pilman.
 

Chystáte se i na zahraniční starty?

Předvedeným výkonem na Moraviamanovi v Otrokovicích jsem se přímo nominoval na mistroství Evropy v Almere a tuto příležitost hodlám využít. Na vrcholné akci ITU jsem pod reprezentací ještě nestartoval. Příprava na dlouhý triatlon je nepříjemná, ale taková událost mne snad dostatečně namotivuje.
 

Kromě dlouhého triatlonu na Moraviamanovi (více zde) jste už absolvoval i závod Českého poháru na polovičních tratích. Jak vám sedl první ostrý triatlonový start sezony?

Czechman byl vydařený. Závod se koná v krásném prostředí, pořadatelsky je na vysoké úrovni a i počasí bylo shovívavé. Jediné, co shovívavé nebylo, byli silní soupeři. Ambice byly z mé strany vysoké, výkon byl vcelku slušný, ale v cíli to stačilo jen na páté místo. Zajel jsem kontrolovaný solidní závod, dostal se v osobáku pod 4 hodiny, ale na přední pozice bylo zapotřebí jít do rizika a poslat tělo mimo komfortní zónu. S tímto „laxním“ přístupem bojuji celou svou kariéru. Příliš často se rozhoduji pro jistotu a příjemné tempo, které nebolí. Obávám se krizí, křečí a případného propadu mimo aktuální průběžnou pozici. Takový přístup si ale nemůžete dovolit, pokud nechcete jezdit průměrně, ale občas porážet i silnější nebo stejně výkonné soupeře. Czechman tedy ani nezklamal, ani nenadchl.
 

Jak těžké bylo za dva týdny zregenerovat a vydat se na dlouhé tratě v rámci dalšího závodu Českého poháru v Otrokovicích? Jak jste tyhle dva týdny strávil?

Termínové rozložení českého poháru není úplně ideální, Czechman opravdu proběhl už dva týdny před Moraviamanem. Zvládnout se to evidentně dá, ale musím říct, že jsem tentokrát byl opravdu unavený a neodtrénoval všechno, co by asi bylo potřeba. Do pohody jsem se dostal až poslední dva dny před startem, kdy jsem opět cítil sílu a odhodlanost.
 

Teď se chystáte na další část sezony – zbývající závody Českého poháru i mistrovství Evropy. Jaké budete mít ambice?

Rád bych zabojoval o pěkné umístění v celém poháru, ve hře je i druhé místo za Tomášem Řenčem, což by nebylo špatné.  Na evropském šampionátu bych chtěl stejně jako na Moraviamanu předvést opět kvalitní, nejlépe ještě o něco lepší výkon, a nebýt mezi profesionály jen do počtu.
 

Na všech závodech budete opět spoléhat na Enervit. Jaká je vaše výživová strategie na dlouhém triatlonu?

Na cyklistice piju slabší iontový nápoj Enervit Isotonic Drink s rozmíchanými solnými tabletami Enervit Salt Caps. Dávám si i kousek toustu se sýrem a přidávám kousek energetické tyčinky. Další položkou je půllitrový bidon s deseti trhacími energetickými Enervit Gely rozředěnými vodou. Na maratonu již kompletně přecházím na rychlé šroubovací Enervit Liquid Gely, solné tablety a Enervit Magnesium.

AKTUALITY

12/2
Mrkněte na záznam únorového semináře a termín nového

I v novém roce jsme připravení nabízet vám semináře zaměřené na výživové aspekty ve sportu. Letošní ročník jsme odstartovali tématem "Jak se (nejen) výživou připravit na závod", kde byla řeč o všem důležitém, co ne/dělat před vaším dnem D. Ať už se rozhodnete závodit na lyžích, na kole, v běhu, v triatlonu nebo v dalších vytrvalostních sportech. Pokud jste seminář nestihli, nabízíme jeho záznam. A rovnou pro vás chystáme i další seminář, který proběhne v březnu. 

9/2
Podpořte nás v anketě Shop roku 2023

Líbí se vám náš e-shop? Nakupujete na něm a jste spokojení s jeho službami? Pak nám můžete dát hlas v tradiční anketě Heureky ShopRoku!

5/2
Jizerská 50 zrušena, pondělní seminář i vybrané akce proběhnou

Je nám to moc líto, ale je to tak - 57. ročník Jizerské 50 se neuskuteční. Organizátoři o víkendu rozhodli o jejím zrušení z důvodu nedostatku sněhu, teplého počasí a nepříznivé předpovědi na další dny. Některé z plánovaných akcí přesto proběhnou, stejně jako náš pondělní seminář na téma "Jak se připravit na závod aneb výživové vychytávky".

31/1
V roce 2024 nás čeká spousta sportovních událostí. Kde se potkáme?

Jsme rádi, že vám sportovní výživa Enervit pomáhá sportovat lépe. A jsme také moc rádi, když se s vámi můžeme potkávat přímo na závodech a veletrzích. Abychom vám mohli poradit, probrat vaše potřeby a představit novinky. Kde se potkáme v roce 2024?

19/1
Královnou cyklistiky za rok 2023 je Kristýna Zemanová

Slavnostní vyhlášení ankety o nejlepšího cyklistu či cyklistku roku má opět ženskou vítězku – královnou české cyklistiky za rok 2023 se stala cyklokrosařka Kristýna Zemanová, která ovládla hlasování v soutěži Českého cyklistického svazu, jehož výživovým partnerem je Enervit.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Proč je HYDRATACE u sportovců tak důležitá?

Hydratace neboli zavodnění organismu je ta nejpodstatnější věc, kterou by měli vytrvalci v oblasti výživy řešit. Na nedostatek tekutin během sportu totiž nelze natrénovat a už malý pokles množství vody v těle může mít vliv na sportovní výkon.

5. výživový tip pro Jizerskou 50: Vyzrajte na křeče

Křeče nechce v závodě zažít nikdo. A tak se snažíme jim předcházet, nebo s nimi hned v zárodku bojovat. Jaké jsou osvědčené recepty z praxe i z pohledu fyziologie? To vám prozradíme v posledním díle našeho seriálu, který vám pomáhá připravit se co nejlépe na Jizerskou 50.

4. výživový tip pro Jizerskou 50: Co jíst před startem

Tahle otázka zaměstnává mnoho vytrvalců, běžce a běžkyně na lyžích nevyjímaje. Co si dát v době 2 hodin před startem, abychom se cítili sytí, nebylo nám těžko a pomohli tělu s přípravou na výkon? My v Enervitu máme jasnou odpověď, podle které se řídí už tisíce sportovců včetně profesionálů – i těch, kteří se postaví na start Jizerské 50.

3. výživový tip pro Jizerskou 50: Doplňujte energii – ať vám nedojde

Na tratích závodů Jizerské 50 je potřeba si dobře rozvrhnout síly. Tak abyste daný závod nejen dokončili, ale vyhnuli se i krizím a mohli zajet svůj vysněný čas. S tím vám pomůže průběžný příjem energie na trati a my prozradíme, jak na to.

2. výživový tip pro Jizerskou 50: Pijte – poradíme co

Průběžné doplňování vhodných tekutin je důležitý faktor pro celkovou výkonnost a optimální pohodu sportovce. Pitný režim bychom měli dodržovat nejen během dne, ale především v průběhu tréninku a závodu. Vždyť tělo je minimálně ze 60 % tvořeno tekutinou a již ztráta pouhého 1 % vody znamená pokles výkonnosti a únavu.

Více aktualit