Závod Cortina-Toblach v rámci Visma Ski Classics, pokračování SkiTour na Orlickém maratonu i nejdelší tuzemský závod BoBoloppet. Tam všude se během posledního víkendu představili členové Silvini Madshus Teamu, poslední jmenovaný závod dokonce sami pořádali. Tým kolem Marka Pazderského tak má za sebou náročný víkend a chystá se na nadcházející vrchol v podobě Jizerské 50.
Jak hodnotíte víkendový boj na třech frontách a kolik lidí z týmu do něj vlastně zasáhlo?
Závodilo přes 40 závodníků a v akci bylo ještě 15 členů realizačního týmu. Byl to opravdu hodně náročný víkend a nebylo vůbec snadné ho zvládnout. Ale hodnotíme ho velmi dobře. Zvlášť proto, že se nám BoBoloppet povedl, byl vyprodaný a udělali jsme tak radost 200 závodníkům. Ve Ski Classics jsme kromě Standy Řezáče jediný český tým, který je amatérský, a tak jsou naše výsledky tak trochu jako ze snu a spokojenost je veliká. Škoda, že do Itálie nemohl jet i servis, výsledky mohly být ještě lepší. Na Orličáku jsme byli v popředí, ale lepší výsledky nám trochu překazila nepříliš povedená máza.
Pojďme nejdřív právě k tuzemskému seriálu SkiTour. Jak jste spokojený s výsledky týmu na Orlickém maratonu, a jak se vám zatím zamlouvá celkové pořadí po třech závodech?
Jsem spokojen, že nás tam jelo poměrně hodně a že jsme bojovali. Už méně spokojený jsem s konkrétními výsledky, které ovlivnilo mazání. To je velká škoda, protože výkonnostně bylo určitě na ještě lepší umístění. Celkové pořadí je hezké, ale účtovat se bude až na konci. Nám navíc úplně nehraje do karet přeložení Karlovské 50, kde jsme měli v plánu zajistit kvalitní servis a být v hodně lidech.
Opět jste uspořádali nejdelší závod u nás BoBoloppet. Jaké panovaly podmínky a jak jste spokojený s účastí, průběhem, ale i výsledky Silvini Madshus Teamu?
Letos už to byl 7. ročník a myslím, že jsme vytvořili docela hezkou tradici. Že je o závod zájem, dokazuje to, že byl již tři týdny před startem zcela vyprodaný. Myslím, že pro některé je velkou výzvou si takovou vzdálenost zkusit odjet a další rádi startují proto, že je to přeci jenom trochu jiný závod. Podmínky nebyly úplně lehké, protože nám v noci nečekaně už po úpravě tratí napadlo 10 cm nového prašanu. Zvláště pro klasiky tak bylo velmi těžké namazat. A naše výsledky? Většina se rozhodla přihlásit do hlavního závodu – klasiky a tam jsme měli hned 6 prvních závodníků v pořadí, což je velká paráda! V ženách pak byla naše závodnice druhá, takže celková spokojenost.
V seriálu Visma Ski Classics skončila o víkendu náročná pasáž se čtyřmi závody ve čtyřech týdnech. Jak ji celkově hodnotíte z pohledu týmových výsledků a jak se s ní závodníci týmu vypořádali?
Bylo to hodně náročné na cestování, dovolenou, únavu i finance. Celkové hodnocení je určitě kladné a pozitivní – tým, servis, občerstvení, všechno fungovalo, a byla dobrá parta, takže paráda. Standa Řezáč bohužel dva závody kvůli nemoci vynechal, což je pro nás velké zklamání, s jeho body jsme počítali. Na druhou stranu, v těch dvou závodech, kde nastoupil, to bylo super a Standa zajel z Čechů dva suverénně nejlepší výsledky sezony. Jirka Pliska navázal na svoji loňskou formu ještě lepšími výkony a zařadil se ve většině závodů, kde startoval, na druhé místo z Čechů. Klobouk dolů! Vašek Sedláček je závoďák tělem i duší a s jeho výkony jsme také spokojení. Škoda jen opakovaně zlomených holí, jinak mohli kluci dopadnout ještě lépe. Holky všechny závody zvládly na jedničku, poctivě se střídají v tom, která jaký závod jede, aby toho na ně nebylo moc. Tahle taktika nám vychází poměrně dobře.
Stanislav Řezáč si „odskočil“ i na další závody – Seiser Alm a König Ludwig Lauf…
Standa cítil, že má formu a chuť závodit, navíc tyto závody nebývají tak dobře obsazené. Takže věřil, že by na nich mohl zajet nějaký lepší výsledek, což se na Seiser Almu povedlo, byl druhý.
Příští víkend se jede Jizerská 50, svátek pro všechny české lyžaře. Jaká bude příprava Silvini Madshus Teamu na tenhle vrchol sezony? A kolik závodníků týmu pojede?
Příprava je pořád stejná – nejdřív pořádně odpočinout, pak pár rychlejších tréninků a jde se na to. Do závodu by za náš tým mělo nastoupit okolo 80 závodníků a závodnic, plus 20 lidí bude pomáhat se servisem lyží a občerstvením.
Jak vypadá vaše typické občerstvení a výživa v průběhu závodu?
Hodně pít se musí už den před závodem. Ráno snídáme Enervit PRE Sport spolu s magnéziem. Během závodu pijeme ionťák Enervit G Sport a dáváme si energetické koncentráty Enervitene Sport Competition. Po závodě pak okamžitě následuje proteinová tyčka a regenerační nápoj Enervit R2 Sport.