Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Běžec Vít Pavlišta po zranění opět vítězí, triumfoval ve všech červnových startech

V květnu měl přijít vrchol první poloviny letošní závodní sezony v podobě mistrovství ČR v maratonu, které už v minulosti několikrát vyhrát. Víta Pavlištu však tentokrát do závodu nepustilo zranění, a tak favorit šampionátu na Pražském maratonu chyběl. Už v květnu se ale člen Enervit Teamu k závodění vrátil a od té doby proměňuje všechny své starty ve vítězství. Třeba v závodech seriálů RunCzech nebo RunTour.

Kdy a proč z tvé účasti na Pražském maratonu definitivně sešlo?

Měl jsem lehce natržený lýtkový sval. Už to vypadalo dobře, ještě týden před maratonem jsem doufal, že dám nohu do pořádku. V rámci testování nohy v týdnu před maratonem jsem si ale zranění znovu obnovil a bylo jasné, že to nepůjde.
 

Jak probíhala tvoje rekonvalescence? Kdy ses opět vrátil k běhání a závodům?

Jezdil jsem na koloběžce a cvičil, běhání jsem úplně vynechal. Relativně brzy, 14 dní po maratonu, jsem se už postavil na start RunCzech půlmaratonu v Karlových Varech, kde se mi podařilo vyhrát se solidním náskokem. Od něj jsem každý víkend stál na startu nějakého závodu. I když jsem nepodával top výkony, tak jsem se závoděním bavil a dodnes zůstal na různých tratích neporažený.
 

Už je tedy vše v pořádku? A považuješ vzhledem k vítězstvím svůj návrat za úspěšný?

Zdravotně je už vše v pořádku. Tréninkové manko je znát, ale to se mi třeba podaří trochu dohnat přes prázdniny. Jsem rád, že jsem se dal dohromady ještě na dva půlmaratony seriálu Runczech v květnu a v červnu. Koncem června ty větší závody končí a začíná se zase až v září. Mrzelo by mě, kdybych přišel o celou první polovinu běžecké sezóny.  
 

Kromě půlmaratonů ses zúčastnil i trailového závodu – GR8 Trails v Harrachově. S jakou tratí sis musel poradit a jak se ti běželo? Dokázal jsi překonat traťový rekord…

Trať byla hlavně v druhé polovině dost brutální, na posledních 8 km bylo přes 900 m převýšení. Běželo se mi ale asi nejlíp z celé sezóny. V té druhé půlce teda šlo spíš o chůzi, když jsme několikrát po sobě zdolávali výstup na Čertovu horu. Šel jsem si ale na čele svoje tempo, a tak jsem nemusel nijak tlačit na pilu. Po rovinatých bězích to byla příjemná změna.
 

Jak nakonec hodnotíš první polovinu sezony?

Moc kladně ne. Závody, na které jsem cílil, mi nevyšly optimálně, nebo jsem na nich ze zdravotních důvodů vůbec nenastoupil. Ani zimní příprava mi nevyšla úplně podle představ a odrazila se v jarních výsledcích. Holt už asi stárnu (smích).
 

Chystáš se na nějaké starty během léta? Už máš jasno o svém podzimním programu?

Když se budu cítit dobře, zkusil bych začátkem srpna mistrovství republiky v horském půlmaratonu v Jánských Lázních. Tam by měl být profil trochu víc běžecký, tak uvidíme, jestli mi to bude sedět stejně. Na podzim bych se rád zúčastnil Birell GP v Praze, půlmaratonu v Ústí, Běchovic a pak nějakých místních závodů, které mám rád.
 

V závodech spoléháš na Enervit. Jaké jsou tvoje top produkty?

Před závodem si dám 1-2 PRE Sporty. Během půlmaratonu zhruba v polovině zařazuji Enervit Liquid Gel Competition, který mě povzbudí do druhé půlky. Během maratonu od 10. kilometru střídám každých 5 km klasický Liquid Gel s Liquid Gelem Competition. Tím předcházím úpadku tempa v závěrečných kilometrech závodu. Po závodě si dávám aminokyseliny BCAA.

AKTUALITY

18/8
Slavíme Den pitného režimu a rozdáváme ionťáky ZDARMA!

Hydratace při sportu je nesmírně důležitá a má vliv na výkonnost. Proto si zaslouží naši pozornost i svůj den. Den pitného režimu slavíme právě teď a máme pro vás i speciální akci na oslavu – ionťák v hodnotě 319 Kč zdarma k objednávce na našem e-shopu!

13/8
Kajakář Dan Havel čtvrtý na MS

Na mistrovství světa v rychlostní kanoistice v kanadském Halifaxu sahal člen Enervit Teamu po medaili. Bronz mu nakonec velmi těsně unikl, když ho s kolegou Jakubem Špicarem dělilo od stupňů v závodu deblkajaků pouhých 14 setin sekundy. Dan Havel nastoupil i v závodě čtyřkajaků, kde česká posádka brala 9. místo.

8/8
Úspěšné léto pro cyklisty TUFO Pardus Prostějov, Koblížek má i evropský titul

Titul juniorského mistra Evropy pro Matyáše Koblížka, 11 pódiových umístění na dráhovém mistrovství České republiky mládeže a dvě vítězné etapy na prestižním juniorském závodě Regionem Orlicka. To jsou parádní letní výsledky cyklistů z elitního týmu TUFO Pardus Prostějov, který dlouhodobě spoléhá na sportovní výživu Enervit.

5/8
Získejte podpis triatlonistky a bikerky Heleny Karáskové!

Chcete vlastnoruční podpis mistryně světa v zimním i terénním triatlonu Heleny Karáskové? Dáme vám ho jako dárek - stačí v srpnu objednat na eshop.enervit.cz a přihodit si do košíku právě dárek v podobě kartičky s podpisem členky Enervit Teamu. Tu máme nachystanou v limitované edici 100 ks, tak pospěšte!

3/8
Kajakář Vít Přindiš je mistrem světa!

Poprvé v kariéře dokázal člen Enervit Teamu ovládnout světový šampionát kajakářů a oslavil tak svůj premiérový titul. Jeho zlatá medaile byla tentokrát jediným cenným kovem pro českou výpravu.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Dá se hubnout a zároveň zvyšovat výkonnost?

Tento typ dotazu patří snad k nejčastějším a odpověď je jednoduchá – tyto cíle jdou proti sobě. Každý z nich vyžaduje zcela opačný přístup, takže soustředit se na oba zároveň je stejné, jako snažit se v lese trefit jednou ranou dva zajíce. Když se však budete soustředit jen na jeden, a to ten správný cíl, přinese vám obojí.

Gel vs. tyčinka – jaký je rozdíl v příjmu energie?

Pokud se ptáte, zda existuje rozdíl mezi příjmem energie během sportovního výkonu formou energetického gelu či tyčinky, pak vězte, že ano. Rozdíl tady je, dokonce významný. A to v rychlosti (za jak dlouho se účinek z přijaté energie dostaví), v okamžitém množství uvolněné energie i v čase, jak dlouho se bude energie uvolňovat. O těchto důležitých faktorech rozhoduje složení i konzistence energetického doplňku. A rozdíly najdete i mezi různými energetickými gely.

Kolik energie během výkonu brát? Dá se „předávkovat“?

I taková otázka od sportovců někdy padne a my jí rozumíme. Vychází z toho, že chtějí mít informace, kolik energie potřebují pro svůj výkon, ale i z obav, aby si nadměrným příjmem sacharidů zejména ze sportovní výživy (gely, tablety) neudělali zle. A také je zajímá, jak zefektivnit příjem energie na maximum. Na to všechno vám odpoví náš článek, samozřejmě z pohledu fyziologie.

Proč sáhnout po sportovní výžviě

Sportovní výživa pomáhá s řešením cílů sportovců. Nejčastěji je to růst výkonnosti, regenerace po výkonu nebo správné nastavení organizmu na sportovní výkon. Vše se to děje na základě znalosti fyziologických pochodů v těle a rozhodně nemusíte být profesionály - vaše tělo bude při sportu reagovat podobně a sportovní výživu využije, aby se vám sprotovalo lépe. Principy fungování organizmu ři sportu jsou totiž jasně dané.

Jak sportovat lépe? Využijte fyziologických zákonů

Lidské tělo funguje podle určitých zákonů, které jsou jasně dané. Říkáme jim fyziologické zákony, a pokud chcete, aby vaše sportovní výkonnost rostla, měli byste je respektovat a naučit se jich využívat. Abyste nemuseli dřít jako koně ve snaze porazit přírodu.

Více aktualit