Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Cyklista Jan Voneš v rozhovoru říká: „Olympiáda byla splněním snu!“

7. místo v madisonu a 12. v omniu. To jsou výsledky dráhového cyklisty Jana Voneše na olympijských hrách v Paříži. Při své premiéře pod pěti kruhy tak český reprezentant zaznamenal výborné výsledky a v rozhovoru přiznává, že účast na olympiádě byla splněným snem. V reprezentačním dresu Jan Voneš spoléhá na Enervit, stejně jako v barvách svého domácího týmu Tufo Pardus Prostějov. Enervit je totiž partnerem jak prostějovských cyklistů, tak Českého svazu cyklistiky v sekci dráhařů, silničářů a BMX.

Pro cyklisty je výživa velmi důležitá. Platí to zejména pro silničáře jezdící i šestihodinové etapy, nebo také pro vás dráhaře?

Určitě i pro nás. Třeba v omniu, kde jsou ve třech hodinách čtyři závody, jsem na tom podobně jako silničář na etapě. Takže gely se určitě hodí, beru toho dost.


Jak vám vyhovuje Enervit?

Parádně! Ta nová řada Enervit C2:1 je skvělá, na olympiádě jsem si dával jen doplňky z této řady. Hlavně gely, ale když chci něco pevnějšího, tak si dám tyčinku nebo želé, to mám také rád. Nejradši mám určitě tyhle energetické doplňky z řady C2:1, skvělý je třeba i energetický nápoj Enervit Isocarb. Je super, že Enervit používáme jak v klubu v Prostějově, tak v reprezentaci, to je určitě výhoda.


Co pro vás znamenala účast na olympijských hrách v Paříži?

Určitě splnění snu. Když jsem byl mladší, tak jsem si dělal srandu, že bych tam jednou chtěl. Že to bude moje jediné tetování, co si kdy udělám, olympijské. A najednou je to tady! Byla to ale dlouhá cesta, dva roky kvalifikace, které byly opravdu těžké. Takže to byla i velká odměna za tu dřinu.


Změnilo se olympiádou něco ve vašem životě – ať už sportovním, nebo osobním?

Soupeři nás najednou berou vážně, vydobyli jsme si respekt u dráhařských velmocí, jako je třeba Velká Británie. Na olympiádě jsem si také našel slečnu, tak uvidíme, co bude dál (smích).


Jak jste si užil svou první účast pod pěti kruhy?

Nakonec hodně. V tom prvním závodě, omniu, kde jedeme vlastně čtyři závody v jednom, se to postupně zlepšovalo, vyladilo a já si víc věřil. Měl jsem tam i rodiče, kterým jsem sehnal lístky, to bylo nejlepší, co mohlo být!


Jak se vám líbilo v olympijské vesnici?

Bylo to tam hezký! Potkávat sportovce z různých zemí, medailisty, ta atmosféra byla krásná… My už tam pak jezdili jen na kole, protože celá vesnice byla dost velká. Jezdili jsme na skládačkách, protože nás už bolely nohy, tak jsme jezdili i do jídelny a zpátky (smích). Bylo tam ale úplně všechno, co bylo potřeba. My jsme navíc jako jediní z celé vesnice měli svůj barák pro sebe, neměli jsme tam nikoho jiného, což bylo dobré. Měli jsme takový větší komfort.


V madisonu, ve kterém jste s Denisem Rugovacem vybojoval v Paříži 7. místo, bojujete na oválu dva. Jak to v praxi vypadá, jaká je taktika a jak moc ji prodiskutováváte? Ať už před startem, nebo pak během závodu?

Na olympijský závod jsme dostali od trenéra taktické pokyny už dva měsíce předem, takže jsme věděli, co a kdy dělat. Dost jsme to řešili, ale při závodě už pak člověk moc nemluví. My už to máme tak, že se dobře známe, vidíme na sobě, jak na tom jsme, takže moc nemluvíme. Když už, tak si spíš řekneme „Teď fakt ne“ nebo „Teď jsem v háji“ a podobně. Nebo se naopak povzbudíme.


Jaký byl váš rychlostní průměr v závodě a jako maximální rychlostí jste na dráze jel?

V životě jsem jel maximum asi 80 kilometrů v hodině na tréninku za motorkou. To už ale člověk neví, jestli ho ta dráha udrží (smích). V tom olympijském madisonu jsme jeli průměr přes 60 km/h.


Kterou z dráhových disciplín máte nejraději a kterou naopak nejméně?

Nejradši mám vylučovací závod, protože člověk musí úplně vypnout hlavu a jet za svým instinktem. Je to takový boj o přežití. Nejméně oblíbený je pro mě asi scratch, protože je to první disciplína omnia a nikdy na začátku nevím, jak na tom budu, člověk se tam trošku hledá.


Co vy a silniční cyklistika – věnujete se jí také, nebo jste čistokrevný dráhař?

Teď to takhle bylo, že jsem měl jen dráhu. Silniční cyklistiku mám ale taky rád. Jsem spíš sprinter, takže na rovinatých etapách mě to baví. Občas si zajedu i nějaký závod, je to jedna z důležitých příprav na dráhu. Taky hodně silničářů jezdí i některé dráhové disciplíny. Ale je pravda, že ta dráha už je dneska tak rozdílná, že to nejde moc kombinovat na nejvyšší úrovni a máte spíš specialisty dráhaře.

AKTUALITY

3/2
Ve čtvrtek startuje Jizerská 50 a Enervit tam bude pro vás!

Závodní program letošního ročníku Jizerské 50 vypukne ve čtvrtek 6. února. Další starty jsou naplánované na pátek a sobotu a vrchol v podobě 50kilometrového závodu přijde na řadu v neděli 9. února. Ať se chystáte na jakoukoli trať, Enervit je připravený vám pomoci - naše stánky se sportovní výživou najdete jak na registracích v OC Nisa, tak na stadionu v Bedřichově.

3/2
Mrkněte na záznam semináře o tom, co nedělat, abyste zvládli (nejen) Jizerskou 50

První z našich letošních on-line seminářů se zaměřil na to, co nedělat před závodem, abyste ho zvládli co nejlépe. Protože se blíží Jizerská 50, jejímiž výživovými partnery jsme, využijete know-how právě tam, ale také kdekoli jinde - týká se obecně jakéhokoli závodu. Pokud jste seminář nestihli, nabízíme jeho záznam - komentovanou prezentaci se vším podstatným.

31/1
Jaká témata vás zajímala v roce 2024?

Loni jsme pro vás publikovali 134 článků na našem webu. Část se týkala speciálně výživy sportovců a zařadili jsme je proto do Výživové poradny. Další část informovala o úspěších sportovců a týmů spoléhajících na Enervit a nabídli jsme vám také velké množství rozhovorů. Psali jsme i o seminářích nebo akcích na našem e-shopu. Která témata vás nejvíc zaujala?

27/1
Jannik Sinner obhájil vítězství na Australian Open. S Enervitem po boku

Italský tenista, člen Enervit Teamu, triumfoval podruhé v kariéře na Australian Open. První grandslam letošní sezóny ovládl po finálovém triumfu nad světovou dvojkou Zverevem 3-0 na sety. Ziskem třetího grandslamového titulu se stal zároveň nejúspěšnějším italským tenistou v historii. Jannik Sinner při zápasech i v tréninku spoléhá na Enervit.

20/1
Enervit je partnerem všech běžců na lyžích včetně významných závodů

Na Enervit se v bílé stopě můžete spolehnout! Doplní vám potřebnou energii na trati, připraví na sport i pomůže s následnou regenerací. Navíc jsme partnerem významných závodů, na kterých najdete i náš červený stánek se vším potřebným pro váš výkon.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

5. výživový tip pro Jizerskou 50: Vyzrajte na křeče

Křeče nechce v závodě zažít nikdo. A tak se snažíme jim předcházet, nebo s nimi hned v zárodku bojovat. Jaké jsou osvědčené recepty z praxe i z pohledu fyziologie? To vám prozradíme v posledním díle našeho seriálu, který vám pomáhá připravit se co nejlépe na Jizerskou 50.

4. výživový tip pro Jizerskou 50: Co jíst před startem

Tahle otázka zaměstnává mnoho vytrvalců, běžce a běžkyně na lyžích nevyjímaje. Co si dát v době 2 hodin před startem, abychom se cítili sytí, nebylo nám těžko a pomohli tělu s přípravou na výkon? My v Enervitu máme jasnou odpověď, podle které se řídí už tisíce sportovců včetně profesionálů – i těch, kteří se postaví na start Jizerské 50.

3. výživový tip pro Jizerskou 50: Doplňujte energii – ať vám nedojde

Na tratích závodů Jizerské 50 je potřeba si dobře rozvrhnout síly. Tak abyste daný závod nejen dokončili, ale vyhnuli se i krizím a mohli zajet svůj vysněný čas. S tím vám pomůže průběžný příjem energie na trati a my prozradíme, jak na to.

2. výživový tip pro Jizerskou 50: Pijte – poradíme co

Průběžné doplňování vhodných tekutin je důležitý faktor pro celkovou výkonnost a optimální pohodu sportovce. Pitný režim bychom měli dodržovat nejen během dne, ale především v průběhu tréninku a závodu. Vždyť tělo je minimálně ze 60 % tvořeno tekutinou a již ztráta pouhého 1 % vody znamená pokles výkonnosti a únavu.

1. výživový tip pro Jizerskou 50: Regenerujte – podpoříte výkonnost

Možná vás mate, že náš výživový seriál začíná regenerací. Ta vás přece bude zajímat až po dojetí závodu. My se ale bavíme především o regeneraci po trénincích, které ještě do Jizerské 50 absolvujete. Právě tahle regenerace totiž ovlivní, jak se budete v den D cítit a čeho budete na trati schopní.

Více aktualit