Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Tomáš Řenč zajel nový český rekord na ironmanské trati!

Na závod série Ironman do švédského Kalmaru vyrazil Tomáš Řenč s jasným cílem – vybojovat nominaci mezi profesionály na mistrovství světa na Havaji. To se nakonec členovi Enervit Teamu nepodařilo, i když dosáhl svého osobního maxima 7:54:07 a kromě prolomení osmihodinové hranice si připsal i český rekord!

Jste aktuálně nerychlejším triatlonistou české historie na ironmanské trati. Co tomu říkáte?

To, že jsem zajel český rekord, mě hodně překvapilo a potěšilo, moc si toho vážím. Nečekal jsem, že budu vůbec někdy atakovat hranici 8 hodin, natož český rekord. Znamená to pro mě nový posun a energii do dalších tréninků a závodů.


Na závod v Kalmaru jste se soustředil, byl to vrchol vaší sezony. Dá se tedy říct, že veškerá příprava a načasování proběhly přesně podle plánu a vašich představ?

Ano, vše proběhlo, jak mělo. Byl jsem na závod maximálně připravený, poslední dva měsíce jsem neměl sebemenší výpadek. Do Kalmaru jsem nicméně jel s cílem vyjet si nominaci na mistrovství světa na Havaji, což se bohužel nepodařilo.


Jak se pro vás závod vyvíjel po startu?

V plavání jsem ze začátku trochu ztrácel, ale povedlo se mi dostat zpět do čela, takže jsem vyplaval v první desetičlenné skupině. Pak jsem lehce zazmatkoval v depu, kde jsem si vzal nejdřív věci na běh a pak cizí, až napotřetí jsem si vzal správnou výbavu na kolo…


Cyklistickou část jste prolétl v průměru přes 42 km/h. Jak se vám jelo?

Na kole se ze začátku jelo svižně, ale pro mě přijatelně. Po 40 kilometrech nás dojela skupina zezadu, tak jsme se rozdělili, tempo se zvýšilo a dost se prostřídaly pozice. Na konci kola už bylo náročné vysoké tempo udržet, ale zvládl jsem to až do depa. To jsem už měl naštěstí rychlé a vydal se na běh.


V běžecké části jste už počítal s tím, že by to mohlo být na rekord?

Zpočátku se mi běželo velmi dobře, držel jsem si své tempo. Když jsem po půlmaratonu zjistil, že to pořád běží dobře, začal jsem zrychlovat a posouvat se v pořadí dopředu. Až v závěru, asi 4 kilometry před cílem, jsem zjistil, že čas bude pod 8 hodin, tak jsem ještě zabral ze všech sil, aby to bylo co nejlepší. V cíli jsem byl moc rád za ten neuvěřitelný čas!


Prozradíte, jak jste se během závodu občerstvoval?

V rámci závodu přichází doplňování energie na řadu až na kole, kde mám jednu lahev s vodou a dvě s Enervit Gely a iontovým nápojem Enervit Isotonic Drink. Vozím s sebou i energetické tablety Enervit Carbo Tablets s minerály pro případ, že by přišly křeče. Naštěstí se mi ale vyhýbají. Na občerstvovacích stanicích pak už chytám jen vodu a po závodě nezapomenu na regenerační nápoj Enervit Recovery Drink.

AKTUALITY

12/8
ROZHOVOR: Kajakář Daniel Havel dvakrát zlatý na MČR v rychlostní kanoistice

Čtyři starty, čtyři medaile. Dan Havel uspěl na republikovém šampionátu v Račicích v individuálním závodě, kde bral bronz, i na čtyřkajaku (stříbro) a deblkajaku, kde se svým parťákem Jakubem Špicarem ovládli jak kilometrovou, tak 500metrovou trať. Členové Enervit Teamu tak porazili i favorizovanou posádku Josef Dostál, Radek Šlouf, kteří loni vyjeli pro Českou republiku místo na olympijských hrách v Tokiu.

8/8
Blíží se velké cyklistické závody. Přihlaste se, Enervit chybět nebude!

V srpnu se pojede Malevil Cup a Rusavská 50, v září Pražská 50, v říjnu ČT Author Cup a v plánu jsou také další závody Nova Cupu. Sedněte na kolo a zúčastněte se velkých cyklistických akcí, na kterých nemůže chybět ani Enervit – specialista na výživu cyklistů a dalších vytrvalostních sportovců.

4/8
ROZHOVOR: Marcela Joglová poprvé mistryní ČR v půlmaratonu

První titul, navíc ve skvělém čase. Taková byla zlatá premiéra Marcely Joglové na půlmaratonském mistrovství ČR u Pardubic. Členka Enervit Teamu zaběhla druhý nejlepší čas historie a dál vyhlíží svůj velký sen – start na olympijských hrách. Přečtěte si rozhovor o šampionátu, plánech i výživě nejen při půlmaratonu.

30/7
ROZHOVOR: Jan Šneberger v plném závodním nasazení aneb 7 startů na kontě

Na začátku června se postavil poprvé na start a od té doby závodí, kde může. Na sprinterských i delších distancích, na silnici i v terénu. Jan Šneberger má za sebou 7 závodů a na některých z nich nechyběl na stupních – třeba hned při prvním sprinterském startu v Labe aréně v Račicích (2. místo), na polovičním Ironmanu tamtéž (3. místo) nebo v pohárovém závodě terénního triatlonu Xterra ve Cvikově (2. místo). Jak se členovi Eenrvit Teamu závodilo a jak řeší výživu na různých triatlonových distancích? To se dozvíte v našem rozhovoru.

20/7
MČR v půlmaratonu ovládli členové Enervit Teamu - Marcela Joglová a Vít Pavlišta

Vít Pavlišta už pocity vítěze dobře zná, mistrem republiky v půlmaratonu se stal už pošesté. Naproti tomu Marcela Joglová triumfovala na šampionátu poprvé, zato hned v osobním maximu. Půlmaratonská trať tak má nové úřadující mistry a oba jsou členy Enervit Teamu.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Proč jsou bílkoviny důležité i pro vytrvalostní sportovce?

Existují lidé, kteří se bílkovinám vyhýbají nebo jich přijímají znepokojivě málo. Z toho pak pramení mnohé zdravotní komplikace nebo únava. K těmto lidem patří bohužel i vytrvalci, přitom potřebují téměř to samé množství bílkovin jako siloví sportovci. Z důvodu ochrany zdraví, a aby jim neubývala svalová hmota. Podívejme se proto na to, jak to s bílkovinami ve sportu a naší stravě je.

Výhody maltodextrinu: hodně rychle vstřebatelné energie pro váš výkon

Při sportu jsou sacharidy rychle dostupnou energií. Další jejich výhodou je, že se současně umí i rychle přeměnit na ATP, což je energie potřebná pro svalový pohyb. Při zohlednění dostupnosti a potenciální velikosti skladových zásob sacharidů se jedná o velmi strategickou formu energie, s níž už se dají vyhrávat závody a dosahovat úspěchů. Stojí tedy za to znát určité vychytávky se sacharidy spojené a vědět, jak tento zdroj energie funguje.

PODCAST: Proč je důležitá hydratace a jak plnit pitný režim při sportu?

Poslechněte si náš nový podcast s tematikou výživy ve sportu! Věnujeme se v něm pitnému režimu a hydrataci organizmu během sportu. Proč je důležitá, a proč iontový nápoj poslouží lépe než voda. Podcast je přínosný pro cyklisty, běžce, triatlonisty i další vytrvalostní sportovce. Podcast si můžete rovnou pustit, nebo stáhnout a mít ho tak k dispozici kdekoli - třeba při sportu nebo vašich cestách.

Glukóza a fruktóza: ideální kombinace pro maximální příjem energie během sportu

Chcete-li přijímat maximální množství energie během sportovního výkonu, pak musíte sáhnout po takovém zdroji, který obsahuje kombinaci glukózy a fruktózy ve správném poměru. Tento fakt vyplývá ze studií vědecké skupiny Enervit Equipe, a tak není divu, že právě tuto kombinaci najdete v Enervit produktech. Poradíme kde, i proč je pro vás tak výhodná.

Křeče jsou postrachem sportovců. Jak na ně?

Svalové křeče jsou vedle hlaďáku snad největším strašákem vytrvalostních sportovců. Zřejmě i proto vyráží téměř každý cyklista nebo běžec na trať závodu s nějakým magnesiem v kapse, aby měl záchranu, až se křeče dostaví. Lze křečím předcházet, nebo se musíme spokojit s tím, že prostě přijdou?

Více aktualit