Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Triatlonista Jan Šneberger hodnotí sezonu: „Zahraniční starty chyběly nám všem.“

Podobně jako ostatní triatlonisté letos musel zapomenout na zahraniční starty, s výjimkou sousedského Slovakmana. Na domácí půdě přesto zvládl slušnou porci závodů včetně několika mistrovských a připsal si výborná umístění. Člen Enervit Teamu Jan Šneberger se na jaře zúčastnil i několika virtuálních závodů a v našem rozhovoru kromě nich komentuje i své nejoblíbenější produkty Enervit zařazované do výživového plánu při sportu.

Navzdory koroně jste letos absolvoval celkem dost závodů. Na který budete určitě vzpomínat, a který berete jako nejúspěšnější?

Relativně dobře se mi závodilo v terénu i na silnici, tedy až na nepovedené září. Nejúspěšnější podnik z mé strany proběhl jednoznačně na polovičních železných tratích MČR ve Žďáru nad Sázavou. Vzpomínat budu ale také na ten nejméně povedený. Na světovém poháru Xterra v Prachaticích jsem musel po plavání vzdát a s roztrženým chodidlem místo na bajkovou část závodu vyrazit do místní nemocnice na šití. Ideální podmínky, velmi dobrá forma, najetá trať a hromada odhodlání, všechno přišlo během chvíle vniveč. Navíc vynucená závodní pauza a mizerná příprava na další závody. Sezónu jsem pak zakončil umrznutím na kole v závěrečném závodu Českého poháru.
 

Jan Šneberger_EnervitZvládl jste i závody MČR na různé distance. Kolika jste se letos zúčastnil?

Mistrovské závody zvyšují prestiž a každoročně se snažím nikde nechybět. Letos se většina našich nejlepších triatletů soustředila na domácí scénu, takže bylo těžké bojovat o nevyšší příčky. Postupně jsem startoval na dlouhých tratích (Slovakman), olympijských (Příbramský triatlon) i polovičních (Pilman). Sprint a duatlon jsem termínově nezvládl, v terénu se snad ani „mistrák“ nekonal.
 

Jak své letošní mistrovské starty hodnotíte?

Slovakmana jsem bohužel kvůli defektu na kole nedokončil a po letech si tam opět připsal pouze neoblíbené DNF. V Příbrami to už bylo lepší a celkové 7. místo na rychlé „olympijské“ trati mě potěšilo. Přede mnou byli už jen opravdu kvalitní závodníci. V nabité konkurenci na Pilmanovi pak z toho bylo krásné celkové 4. místo a výborný pocit v cíli hlavně z předvedeného běžeckého výkonu. Po průměrném plavání i cyklistice jsem vystřihl velmi rychlý půlmaraton v terénu a mohutně dotahoval všechny soupeře. Propastnou ztrátu na první tři se už ale nepodařilo vymazat.
 

Všechny starty byly v Česku, maximálně na Slovensku, jinak jste se do zahraničí tentokrát nepodíval. Jak moc vám mezinárodní starty chyběly?

Zahraniční starty chyběly nám všem. Nicméně my s Luckou jsme naštěstí tentokrát neměli v plánu cestovat tolik jako třeba v loňském roce, kdy jsme byli neustále v pohybu. Na jaře jsme stihli absolvovat soustředění na Mallorce a tím to haslo. Další plánovaný pobyt v teple musel být zrušen a veškeré další plánované nebo zvažované zahraniční sportovní akce padly za oběť koronaviru. Nezbývá než doufat, že se to všechno už nějak usadí a svět začne zvolna fungovat jako kdysi.
 

Letos se pořádaly i nejrůznější virtuální závody, triatlon nevyjímaje. Jak vám sedí forma těchto akcí?

Na jaře jsem v rámci cyklistické přípravy nasedl na první vlnu těchto virtuálních závodů. České Rouvy se hbitě chytlo příležitosti a byly z toho poměrně sledované série závodů, kde se mi i docela dařilo držet se nejlepších. S lepším počasím jsem ale samozřejmě raději přesedlal na outdoor a další vlny virtuálních závodů, ať už cyklistických nebo triatlonových, mě naprosto minuly. Ale spojení ROUVY – IRONMAN mě potěšilo a jsem za to rád! Třebaže se toho zatím neúčastním a raději bych provozoval triatlon tak, jak jsme byli všichni zvyklí – tedy ne před monitorem. Jako mimosezónní zpestření je to ale super!
 

Jan Šneberger_EnervitPředpokládám, že co se týče výživy, tam je naopak vše při starém a držíte se svého osvědčeného receptu?

Přesně tak, osvědčené „recepty“ fungují a nemám nejmenší potřebu měnit výživové scénáře ani sportovní výživu Enervit. Snad jen se v letošní sezóně více pokouším testovat závodní stravu i mimo závody. Přestože nemívám větší zažívací problémy, není od věci občas nějaký ten energetický gel, případně tyčinku a další doplňky otestovat i při tréninku. Pro mě jsou základem klasické energetické Enervit Gely a Liquid Gely, energetické tyčinky, ionťák Enervit Isotonic Drink a regenerační nápoje Enervit After Sport a Recovery Drink – vše od Enervitu, se kterým jsem maximálně spokojený.
 

Jaké jsou vaše aktuální plány, co se týče tréninku, přípravy a závodů?

V plánu je pokračovat souvisle v tréninku, nezranit se a nadále se krůček po krůčku zlepšovat ve všech disciplínách. Stále cítím rezervy. Specializovat se nehodlám, závodit na všech možných distancích i terénech mě baví. Pestrost v tréninku i závodě je ideální koření motivace!

AKTUALITY

14/1
Za měsíc by měla odstartovat Jizerská 50. I letos jsme jejími partnery!

V neděli 14. února má proběhnout legendární Jizerská 50. Tradiční závod, který je součástí prestižního seriálu dálkových běhů Visma Ski Classics, se chystá na svůj 54. ročník. A přípravy jsou to letos velmi složité – kvůli epidemiologické situaci v Česku zatím není jasné, v jakém formátu závod proběhne. Jisté ale je, že Enervit zůstává hlavním výživovým partnerem a i letos jsme připravení vám na Jizerské 50 pomoci!

11/1
Vltava Fund Ski Team zahájí sezonu Visma Ski Classics na La Diagonele, i s Enervitem

Prestižní seriál dálkových běhů na lyžích odstartuje 16. ledna ve Švýcarsku, kdy se pojede La Diagonela. Na startu nebude chybět ani úspěšný český Vltava Fund Ski Team, který spoléhá na Enervit.

4/1
Enervit i letos partnerem SkiTour - pomůžeme vám v bílé stopě

Největší český seriál v běhu na lyžích se měl rozjet už 8. ledna na Bedřichovskému Night Light Maratonu. První dva lednové závody ale byly kvůli aktuální epidemické situaci přesunuty na únor a březen. Co se naopak nemění, to je podpora Enervitu, který je i letos výživovým partnerem oblíbeného seriálu - aby se vám sportovalo lépe.

22/12
Přejeme vám klidné Vánoce a úspěšný rok 2021!

Milí příznivci Enervitu,


děkujeme Vám za přízeň v letošním roce, který byl v mnohém jiný. Závody se rušily a my sportovci přišli o spoustu radosti. Věříme, že i přes tyto peripetie jste si letošní rok užili a zasportovali si. I s Enervitem, který vám pomáhá sportovat lépe.


Věříme také, že příští rok bude lepší a posune vás všechny zase o kus dál. Třeba i díky kompresnímu oblečení Royal Bay, které jsme nově zařadili do našeo portfolia, abychom vám mohli ještě více pomáhat při sportu. Tak ať je ho v příštím roce co nejvíc!   


Váš Enervit Team

16/12
ROZHOVOR: Orienťák Miloš Nykodým vítězem na MČR i v rámci Inov8-TrailTour

Závody republikového šampionátu v orientačním běhu absolvoval všechny a kromě sprinterských tratí stál vždy na stupních. Dvakrát na tom nejvyšším a jednou na bronzovém. Kromě toho odběhal kompletní trailový seriál čítající 50 etap a připsal si celkové vítězství jak v individuálním, tak týmovém hodnocení. Člen Enervit Teamu Miloš Nykodým se letos rozhodně nenudil a do tréninkového deníku zapsal téměř 700 hodin. 

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Trénovanost zvýšíte i výživou

Víte, kdy skutečně roste vaše výkonnost? A v jaké fázi se nejvíce rozhoduje o únavě znatelné na následujícím tréninku? Správná odpověď zní, že výkonnost roste ve fázi zotavení, tedy v době po skončení tréninku! Mnozí sportovci se chybně domnívají, že k růstu výkonnosti dochází během tréninku, ale opak je pravdou. Trénink znamená pokles výkonnosti, růst únavy a vyčerpání, kdy se organizmus nachází v nežádoucím stavu katabolismu (nedostatek energie).

Jakou zvolit strategii pro hubnutí a současný růst výkonnosti?

Tuhle otázku dostáváme čaato a odpověď je jednoduchá – tyto cíle jdou proti sobě. Každý z nich vyžaduje zcela opačný přístup, takže soustředit se na oba zároveň je stejné, jako snažit se v lese trefit jednou ranou dva zajíce. Když se však budete soustředit jen na jeden, a to ten správný cíl, přinese vám obojí.

SUPERKOMPENZACE: Klíč k růstu výkonnosti a důležitá fáze regenerace

Superkompenzace je stav, ve kterém může docházet k růstu výkonnosti. Superkompenzaci musí vždy předcházet fyzická zátěž, nejčastěji řízený trénink, který z důvodu vyčerpání energetických zdrojů vyvolá pokles výkonnosti. Lidský organizmus má skvěle vyvinutý princip adaptace, tedy přizpůsobení se podmínkám, který spočívá i v tom, že se na prožité zážitky lépe připraví – vytvoří si více energetických zásob, zesílí svalová vlákna, zlepší se psychické vnímání, zlepší se koordinace a podobně. A to je právě princip oné superkompenzace. 

Výživa pro vytrvalce v kostce: stáhněte si naši brožuru Sportuj lépe

Jsme specialisté na výživu pro vytrvalce a své know-how si nenecháváme pro sebe. Chceme vám pomáhat sportovat lépe. Proto odhalujeme fyziologické zákonitosti pochodů ve vašem těle, abyste mohli svou výkonnost zlepšovat. Nově i v brožurce Sportuj lépe, kterou nabízíme zdarma ke stažení všem vytrvalcům. Sportujte s námi lépe!

Kdy brát magnesium neboli hořčík při sportu?

Křeče jsou vedle hlaďáku asi největší strašák sportovců. Nejspíš není nic horšího, než když na to pocitově máte, ale křeče vás nepustí užít si vítězství. Jak lze křečím předcházet?

Více aktualit