Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Triatlonista Jan Šneberger má další medaili z MČR a sezonu hodnotí jako úspěšnou

Čtvrtý start na mistrovství České republiky a třetí medaile. Tentokrát stříbrná a z dlouhého duatlonu. Jan Šneberger na konci domácí sezony absolvoval závod bez plavání, to ho ale už brzy zase čeká – na mistrovství světa v terénním triatlonu na Havaji. Právě tam člen Enervit Teamu zakončí sezonu, kterou zdobí medaile i osobní rekord v Ironmanu.

Po medailích z republikových šampionátů v triatlonu jste si v září doběhl i pro stříbro na MČR v dlouhém duatlonu. Byl to cíl? A jak se vám na „domácích“ tratích závodilo?

Po velkých zahraničních závodech jsem se na domácí tratě vážně těšil. Téměř žádné cestování, klidná atmosféra a v neposlední řadě konečně normální „lidská“ konkurence. Navíc se vydařilo i počasí a závodilo se zkrátka výborně. Odpočatý jsem byl dostatečně a motivace bylo také na rozdávání. Na startu jsme se potkali s Petrem Soukupem, a to byl také jednoznačně největší soupeř a celkem jasný favorit na vítězství. Řekl bych, že největším adeptem na druhé místo byla moje maličkost a v cíli to tak i dopadlo. Ale zadarmo ani to druhé místo tedy nebylo! Byl to boj až do posledního kilometru.

 

Je pro vás start v duatlonu velký rozdíl oproti triatlonu? Chybí vám plavání?

Duatlony jsou fyzicky náročnější. Místo plavání se běží a to tak, že se opravdu běží. Žádný pouhý přesun do prvního depa. Na delších triatlonových tratích je většinou plavání takové převalování ve vodě a na kolo často (alespoň já) nasedám spíše osvěžený než unavený první disciplínou. V duatlonu sedám na kolo v maximální intenzitě a chvíli trvá, než se dám dohromady. Takže ano, plavání mi při závodě v duatlonu chybí. Před závodem ani tolik ne.

 

Letos se vám v rámci republikových mistrovství dařilo, jste tedy s domácí sezonou spokojený? Co považujete za TOP výkon nebo výsledek?

Letos jsem startoval na čtyřech mistrovstvích ČR a bylo z toho jedno 4. místo, dvě 3. místa a jedno 2. místo. Od krátkého triatlonu, přes dlouhý triatlon, terénní triatlon až po dlouhý duatlon. To není špatná bilance. Mám ze všech výsledků radost! Pravda, vyčnívá bronz z královských tratí v Otrokovicích, Moraviaman je už srdeční záležitost. Ale spokojený jsem i s výsledky ve světovém poháru IRONMAN. Naprostá většina závodů se vyvedla. A že jich bylo!

 

Po hlavičkou Ironmana jste poslední závod absolvoval v září – na polovičních distancích v Zell Am See. Jak se vám dařilo?

Tamní tratě dobře znám, startoval jsem tam už potřetí a podruhé v kategorii profesionálů. Oproti loňskému ročníku, kdy napadl sníh na cyklistickou trať a došlo na variantu „aquatlonu“, tentokrát štěstí přálo a podmínky byly luxusní. V kombinaci s nádherným horským prostředím to bylo pěkné zakončení sezóny. Situace se při závodě vyvinula tak, že jsem převážnou část cyklistiky strávil v kontaktu s vedoucími závodnicemi profesionální kategorie. Ve stoupáních jsem holkám dokázal poodskočit, ale před koncem cyklistiky jsem přeci jen tuším s první a druhou ženou neudržel krok. Na běhu jsem pak druhou ženu seběhl, ale vítězka byla tentokrát nedosažitelná. Chlapi byli většinou rozprostřeni po trati přede mnou a několik kusů za mnou bylo také daleko. Celkově to byl lepší než průměrný letošní výkon.

 

V srpnu jste naopak absolvoval „plnotučný“ Ironman na dlouhých vzdálenostech v Kalmaru, a dokonce jste zapsal své osobní maximum - 8:49. Takže spokojenost?

Ano, poslední letošní plný Ironman byl pro mě ten nejrychlejší. Napomohly tomu ideální podmínky, bylo relativně chladno, ale zase ne moc. Nejtěžší bylo posledních cca 20 km cyklistiky, kdy bylo potřeba proti větru dorazit poslední úsek do druhého depa. Ohromnou radost mi ale udělala běžecká část. Poctivý maraton jsem zaběhl za 3:06, a to je ze všech asi dvanácti dokončených Ironmanů zdaleka nejlepší běžecký výkon. Doufám, že se to tím zlomilo a konečně začnu běhat, jak bych měl.

 

Ironmana máte letos za sebou – jak hodnotíte celou IM sezonu?

První závod ve Španělské Marbelle nebyl úplně ideální. Hezký výsledek zastavily na běhu silné křeče do stehen, ale asi se mi problém podařilo identifikovat a vyřešit. Další závody už byly dobré. Kdybychom byli ve škole, IM sezóna byla chvalitebná s hvězdičkou v podobě Ironmanu v Kalmaru.

 

Prozradíte, jak vypadá vaše výživa během závodu?

Zhruba tři dny před startem začínám zásobovat magnesiem ve formě ranního a večerního instantního nápoje Enervit Magnesium. V den závodu snídám pestře (pečivo, těstoviny, kaše, banán) a poměrně blízko před startem (cca 2 až 1,5 hodiny). Hodinu před závodem posílám do akce ještě dvě osvědčené želé Enervit PRE Sport a jde se na věc. V závodě pak doplňuji energii z Enervit Gelů a iontového nápoje Enervit Isotonic Drink, plus zařazuji solné tablety Enervit Salt Caps.

AKTUALITY

10/7
Helena Karásková ovládla závod Xterra Czech Tour 2020

Dachsman XC triatlon v Kunraticích u Cvikova zahájil domácí sezonu v terénním triatlonu a chybět u toho nemohla ani česká královna Xterry a členka Enervit Teamu Helena Karásková. Při svém prvním startu si připsala vítězství, průběh závodu ale nebyl podle jejích slov vůbec jednoduchý. Mimo jiné i kvůli odloženému startu sezony a tréninkovému manku v plavání. Kromě triatlonového startu už má Helena Karásková v letošní sezoně za sebou i závodu v běhu do vrchu nebo na horském kole.

6/7
Vít Pavlišta suverénním mistrem ČR na dráhové desítce

Další titul republikového šampiona přidal do své sbírky Vít Pavlišta v červnu, když suverénně ovládl běh na 10 km na dráze. A hned v červenci ho čeká boj o další – na půlmaratonské distanci. Po jarní zrušené části se tak i atletická sezona rozbíhá a člen Enervit Teamu do ní vstoupil velmi dobře.

3/7
Triatlonista Tomáš Řenč odstartoval sezonu rekordem i dvěma triumfy

Tuzemská triatlonová sezona se rozjela v Račicích. V tamním vodáckém areálu se uskutečnila série závodů, na nichž nechyběl ani jeden z nejlepších českých triatlonistů současnosti a člen Enervit Teamu Tomáš Řenč. Nejdřív si zajel osobní rekord na střední vzdálenosti a pak ještě vylepšil své historické maximum na českých tratích v ironmanském závodě. Jak hodnotí své výkony a co udělal s jeho sezonou covid-19? O tom je náš rozhovor.   

30/6
Běžecký TriExpert Cup startuje, i letos s Enervitem

Brněnský letní běžecký pohár odstartuje první červencový den na atletickém stadionu Pod Palackého vrchem a následovat bude během léta dalších 11 závodů. I letos v nich všem běžcům bude pomáhat Enervit – specialista na výživu pro vytrvalce.

22/6
Máme nové odběrní místo Enervitu v Chomutově

Abychom vám byli stále blíž, domluvili jsme se na užší spolupráci s další sportovní prodejnou, respektive rovnou se sportovním centrem - Sport&Races v Chomutově. Můžete ho využít nejen jako místo pro tréninkové poradenství a nákup kvalitní techniky včetně kol, ale i pro osobní odběr objednávky Enervitu z našeho e-shopu.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Glukóza a fruktóza: ideální kombinace pro maximální příjem energie během sportu

Chcete-li přijímat maximální množství energie během sportovního výkonu, pak musíte sáhnout po takovém zdroji, který obsahuje kombinaci glukózy a fruktózy ve správném poměru. Tento fakt vyplývá ze studií vědecké skupiny Enervit Equipe, a tak není divu, že právě tuto kombinaci najdete v Enervit produktech. Poradíme kde, i proč je pro vás tak výhodná.

Křeče jsou postrachem sportovců. Jak na ně?

Svalové křeče jsou vedle hlaďáku snad největším strašákem vytrvalostních sportovců. Zřejmě i proto vyráží téměř každý cyklista nebo běžec na trať závodu s nějakým magnesiem v kapse, aby měl záchranu, až se křeče dostaví. Lze křečím předcházet, nebo se musíme spokojit s tím, že prostě přijdou?

PODCAST: Co jíst po sportu

Poslechněte si náš nový podcast s tematikou výživy ve sportu! Věnujeme se v něm tomu, co a proč jíst po sportu, abyste tělu dopřáli kvalitní regeneraci. Právě ta je klíčem k růstu výkonnosti. Podcast je přínosný pro cyklisty, běžce, triatlonisty i další vytrvalostní sportovce. Podcast si můžete rovnou pustit, nebo stáhnout a mít ho tak k dispozici kdekoli - třeba při sportu nebo vašich cestách.

Jak nám pomáhají BÍLKOVINY sportovat lépe?

Ačkoliv se u bílkovin stejně jako u sacharidů a tuků uvádí i energetický příjem – z jednoho gramu bílkovin využije tělo 4 kcal energie – jejich hlavní funkcí je stavba. Bílkoviny jsou stavební látkou našich tkání, orgánů, enzymů nebo svalů a tím pádem i důležitým regeneračním, tedy obnovovacím faktorem. Proto by si měl každý vytrvalec příjem bílkovin a aminokyselin, z nichž jsou bílkoviny tvořeny, hlídat.

Jak nám pomáhají TUKY sportovat lépe?

Snad každý sportovec sleduje procento tělesného tuku a hlídá si jej, jako by to byl nějaký strašák. V jídelníčku se snaží držet si tuky od těla. Až se zdá, že tuky jsou vytrvalcův nepřítel. Tuky jsou ale pro vytrvalce to nejdůležitější energetické palivo, které umožňuje sportovat tak dlouho.

Více aktualit