Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Vít Pavlišta vyhlíží běžeckou sezonu a přál by si i start na olympiádě

Vrcholem sezony bude pro několikanásobného mistra republiky v maratonu a půlmaratonu Pražský maraton. Kdyby se ale zadařilo, mohly by to být i olympijské hry v Tokiu. Vypsaný limit považuje Vít Pavlišta za nereálný, teoretickou naději na start pod pěti kruhy v sobě ale živí. Jaké jsou plány člena Enervit Teamu pro nadcházející sezonu, a jak vypadá jeho příprava? To prozrazuje v rozhovoru.

Letošní rok je olympijský a ty se netajíš tím, že tvým velkým snem je start v Tokiu na maratonské trati. Kde by ses chtěl pokusit o splnění limitu a jak daleko tahle meta pro tebe je?

Nenazýval bych to úplně snem… Bylo by to pěkné završení mého letitého snažení, ale jsem nohama na zemi. Limit, který je vypsán na čas 2:11,30, považuji pro mě za nedosažitelný. Další možností kvalifikace je umístění v mezinárodních vytrvaleckých tabulkách. Ty se pořád tvoří, takže nevím, jak bude vypadat žebříček na jaře. Za umístění v národním šampionátu jsou vypsané bonifikace, takže určitě poběžím maraton v Praze. Navíc to tam mám rád, dokáži se na tento maraton asi nejvíc namotivovat, domácí fanoušci udělají hodně. Uvidíme, jak si budu v žebříčku stát po tomto závodu.


Pozměnil jsi právě z důvodu olympiády svou přípravu na letošní sezonu a chystáš případně nějaké změny v jarní části sezony?

Přípravu jsem nijak neměnil, jen se mi nepodařilo vyjet někam na soustředění a vše jsem odběhal u nás v Liberci. Změna bude snad jen v tom, že letos vynechám půlmaraton v Pardubicích a půjdu ten v Praze, z důvodu výhodnějšího termínu – delší pauzy před maratonem.


Jak probíhala tvoje zimní příprava? Zařadil jsi nějaké novinky, nebo opakuješ osvědčený model, který tě dovedl k titulům mistra republiky v maratonu a půlmaratonu?

Víceméně opakuji osvědčený model, jen už neběhám brzy ráno do práce. V srpnu jsem změnil zaměstnání a pracuji nejčastěji z domova, takže jsem více pánem svého času. Charakter práce je ale takový, že nárazově je toho hodně, a ne vždy se mi podaří odběhat plánovaný trénink v daný den. Někdy si ho tak před sebou hrnu na později.


Které doplňkové sporty a aktivity přidáváš během zimy k běhu?

Na začátku zimní přípravy jsem byl zraněný, tak jsem chodil hodně plavat. Rád se svezu i na běžkách, někdy místo klusání v dešti jedu radši do Bedřichova a dám si okruh na Jizerské magistrále.


Kolik kilometrů v rámci přípravného období zvládneš?

Většinou kolem 150 – 170 km týdně, většina z toho je v tempu.


Zaběhl sis i v zimních měsících nějaké závody, nebo se věnuješ jen přípravě a nabíhání kilometrů?

Přes zimu jen trénuji a jako trénink jsem si zaběhnul i Vánoční běh na Sněžník a Silvestrovský běh u nás v Lidových sadech.


Které závody pro tebe budou prvními v letošní sezoně a na jaké vrcholy se chceš soustředit?

Vrcholem určitě bude pražský maraton a dál se uvidí. Zúčastním se zase nějakých RunCzech půlmaratonů a taky běhů do vrchu. Prvním závodem měly být Pečky, ale ještě zvažuji, že se poletím ohřát do Barcelony, kde bych na maratonu dělal pacemakera kamarádovi. Pak už startuje zmíněný pražský půlmaraton.


Během tréninku i v závodech využíváš sportovní výživu Enervit. Zkoušel jsi v posledním roce nějaké novinky, nebo se držíš svých osvědčených produktů? Které máš jako své nejoblíbenější?

Užívám aminokyseliny pro regeneraci a na závody rychlou energii, to znamená regenerační Enervit Recovery Drink a aminokyseliny BCAA, na závodech pak Enervit Liquid Gely. Vše doplňuji ještě vitaminovými komplexy od VITARu.

AKTUALITY

24/11
Triatlonista Jan Šneberger hodnotí sezonu: „Zahraniční starty chyběly nám všem.“

Podobně jako ostatní triatlonisté letos musel zapomenout na zahraniční starty, s výjimkou sousedského Slovakmana. Na domácí půdě přesto zvládl slušnou porci závodů včetně několika mistrovských a připsal si výborná umístění. Člen Enervit Teamu Jan Šneberger se na jaře zúčastnil i několika virtuálních závodů a v našem rozhovoru kromě nich komentuje i své nejoblíbenější produkty Enervit zařazované do výživového plánu při sportu.

20/11
Vyzkoušejte skvělou NOVINKU: Energetický nápoj Enervit Isocarb 2:1

Načerpejte velké množství energie ze sacharidů pro vaše sportování z nového energetického nápoje. Enervit Isocarb 2:1 obsahuje optimální kombinaci maltodextrinu a fruktózy pro zajištění příjmu vysoké dávky energie, která je v průběhu času stabilnější. Není třeba nic složitě počítat, stačí namíchat v požadovaném ředění a zajistit tak tělu 30, 60 nebo 90 g sacharidů pro váš výkon.

17/11
ROZHOVOR: Triatlonistka Helena Karásková o sezoně, plánech i výživě

Právě teď už měla finišovat s přípravou na zimní část sezony, v jejím případě lyžařskou. Ani té se ale nevyhnuly odklady závodů kvůli koronaviru, který změnil i plánové starty v sezoně terénního triatlonu. V ní Helena Karásková startovala výhradně na domácích závodech a v rozhovoru hodnotí úspěchy i neúspěchy. Členka Enervit Teamu samozřejmě prozrazuje i své osvědčené výživové tipy a prozrazuje, že aktuálně není jen závodnicí, ale také masérkou, trenérkou a pořadatelkou závodů…

13/11
Užijte si náš RED FRIDAY s 20% slevou na všechny produkty Enervit!

Žádný smolný pátek 13. ani čekání na Black Friday, který správně připadá na poslední listopadový pátek. My pro vás máme náš RED FRIDAY, protože k Enervitu patří červená, jsme vždy o krok napřed a rádi přinášíme radost ze sportu. Využijte speciální a časově omezenou akci v podobě 20% SLEVY na vše!

27/10
Reprezentantka ČR, atletka Marcela Joglová: „Běh mi pořád přináší radost.“

Ačkoli se už v dětství věnovala řadě sportů, atletickou profesionálkou se stala až ve 32 letech. Poté, co překonala desetileté období s problémy s příjmem potravy. Do té doby si vyzkoušela řadu povolání – na záchrance, v baru, na soukromé klinice, ve fitness centru, hlídala také děti. Dnes patří k výrazným tvářím české atletiky, kam vlétla jako uragán. Stejně jako do světa triatlonu, po kterém také pošilhává. Seznamte se s Marcelou Joglovou, členkou Enervit Teamu.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Jak sportovat lépe? Využijte fyziologických zákonů

Lidské tělo funguje podle určitých zákonů, které jsou jasně dané. Říkáme jim fyziologické zákony, a pokud chcete, aby vaše sportovní výkonnost rostla, měli byste je respektovat a naučit se jich využívat. Abyste nemuseli dřít jako koně ve snaze porazit přírodu.

7. fyziologický zákon: Růst sportovní výkonnosti nastává po tréninku

Lidské tělo funguje podle určitých zákonů, které jsou jasně dané. Říkáme jim fyziologické zákony, a pokud chcete, aby vaše sportovní výkonnost rostla, měli byste je respektovat a naučit se jich využívat. Abyste nemuseli dřít jako koně ve snaze porazit přírodu. Dnes pro vás máme poslední, 7. zákon, který říká, že klíčovou fází růstu výkonnosti je regenerace.

6. fyziologický zákon: Energetická bilance rozhoduje

Lidské tělo funguje podle určitých zákonů, které jsou jasně dané. Říkáme jim fyziologické zákony, a pokud chcete, aby vaše sportovní výkonnost rostla, měli byste je respektovat a naučit se jich využívat. Abyste nemuseli dřít jako koně ve snaze porazit přírodu. Dnes pro vás máme 6. zákon, který říká, že pro každého sportovce je nesmírně důležitá tzv. energetická bilance.

5. fyziologický zákon: Výživa musí projít žaludkem

Lidské tělo funguje podle určitých zákonů, které jsou jasně dané. Říkáme jim fyziologické zákony, a pokud chcete, aby vaše sportovní výkonnost rostla, měli byste je respektovat a naučit se jich využívat. Abyste nemuseli dřít jako koně ve snaze porazit přírodu. Dnes pro vás máme 5. zákon, který říká, že různé živiny stráví v žaludku různě dlouhou dobu. A že čas je hodně důležitý.

Kdy brát magnesium neboli hořčík při sportu?

Křeče jsou vedle hlaďáku asi největší strašák sportovců. Nejspíš není nic horšího, než když na to pocitově máte, ale křeče vás nepustí užít si vítězství. Jak lze křečím předcházet?

Více aktualit