Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Orienťák Miloš Nykodým už má na kontě medaile z MČR i přípravu v Keni

Netradiční předsezonní příprava v Africe, tradičně úspěšný start do sezony. Miloš Nykodým odstartoval další kapitolu svojí kariéry orientačního běžce na keňském soustředění a hned při svém prvním závodě v rámci mistrovství republiky si doběhl pro zlato. Další den pak přidal stříbro a poté i nominaci na květnové mistrovství Evropy. Člen Enervit Teamu tak hlásí úspěšný začátek sezony!

Vaše příprava byla letos trochu nezvyklá, vydal jste se do Afriky. Na jak dlouho a jak tuhle zkušenost hodnotíte?

Byla to taková malá náhoda. V listopadu jsem se na prvním kole Brněnského běžeckého poháru zakecal s Jirkou Homoláčem a zeptal se ho, jestli letos opět letí do Keni. On že jo, a jestli chci vyrazit s ním. Tak jsem hned další týden začal řešit očkování (smích). Byl jsem tam devět týdnů a bylo to poprvé, co jsem absolvoval vysokohorské soustředění. Zároveň to pro mě bylo první ryze atletické soustředění a první mimo Evropu. Nejde ho hodnotit jinak než v superlativech, fyzička šla určitě nahoru. Teď je jen otázkou, jestli tu rychlost zvládnu v lese umapovat. Zatím to vypadá, že bych s tím neměl mít velké problémy.


Jaké vypadaly vaše tréninky?Foto: Jaroslav Havlík

Tréninky byly zaměřeny téměř výhradně na meziprahový rozvoj. Běhal jsem jen po cestách, občas po asfaltu, když nám hlavně ke konci začalo pršet. První měsíc jsem trénoval sám, protože jsem měl oproti ostatním českým klukům aklimatizační manko. Potom jsem se začal přidávat na jeden dva tréninky týdně k místním na jejich progresivní osmnáctikilometrové výběhy v kopcích. S našimi atlety jsem netrénoval, oni se připravovali na brzký vrchol v podobě Pražské půlky (7. 4.) a já až na mistrovství Evropy ve Švýcarsku, které bude probíhat od 6. do 13. května.


Jak hodnotíte celou svou přípravu na letošní sezonu, a kolik jste toho absolvoval?

Za celou zimu jsem neměl žádný delší tréninkový výpadek, když pominu zažívací problémy v Keni, kterým se tam člověk prý nevyhne. Takže spokojenost. Od začátku listopadu už mám naběháno přes 3000 kilometrů.


Vaše závodní sezona začala mistrovstvím republiky v nočním orientačním běhu, který jste vyhrál. Dá se tedy říct, že vše je na úvod optimální a forma vyladěná?

Formu jsem ještě nijak neladil, ale základ je položený dobře. V týdnu, co se mi podařilo vyhrát mistrovství v nočním, jsem byl ještě pořád v objemové přípravě, kdy jsem naběhal kolem 120 kilometrů. O týden dřív to bylo skoro 190. Formu bych měl letos poprvé vyladit na evropský šampionát ve Švýcarsku.


Hned po MČR odstartoval i Český pohár, a to sprinterským závodem. Skončil jste druhý, takže i v tomto případě panuje spokojenost?

Určitě. Závod se mi až na jeden odběh od kontroly povedl parádně. Skončil jsem druhý za aktuálně nejlepším sprinterem Vojtou Králem a to o pět vteřin. Vojta navíc MČR v nočním vynechal.

 

Foto: Jaroslav Havlík

Závod byl zároveň nominační na mistrovství Evropy. Máte teď účast jistou?

Mám, ale zajistil jsem si ji až později. Běžela se ještě druhá část nominačních závodů. Nejdřív dráhový test na 3000 metrů, kde jsem si udělal nový osobák v čase 8:46. Pak následovala krátká trať, která se mi nepovedla podle představ a na níž jsem obsadil 7. místo. Na klasické trati už jsem byl nejrychlejší. V nominační tabulce, do které se počítaly dva lepší orientační výsledky a body z dráhy, jsem obsadil druhé místo, jediný bod za Vojtou Králem. Třetí místo obsadil můj oddílový kolega Dan Hájek, který měl stejné body jako já, takže v můj prospěch rozhodla vzájemná bilance v orientačních závodech. Přímou nominaci ale získávají tři závodníci, takže to nehrálo žádnou roli.


I letos při tréninku a závodech spoléháte na Enervit. Jaké produkty jste využíval během přípravy a úvodních závodů sezony?

Já jsem taková konzerva, takže spoléhám pořád na svoji klasiku. Před závodem, nebo těžším tréninkem Enervit PRE sport (s kofeinem i bez) podle toho, jak je závod nebo trénink dlouhý. A ještě piju iontový nápoj Enervit G Sport. Při závodě občas gelík Enervitene Sport Gel, nebo koncentrát Enervitene Sport Concentrate. Při tréninku zase občas přihodím energetickou tabletku Enervit GT Sport. Po závodě nebo těžším tréninku se neobejdu bez regenerační Enervit R2 Sport. Do Keni jsem si ještě vezl Enervit BCAA tabletky a šumivé tablety Enervit Multivitamin pro přísun vitamínů a minerálů.

AKTUALITY

13/5
Podpoříme vaši imunitu: Dáme vám vitaminy ke každé objednávce na našem e-shopu!

Vitaminy a minerální látky potřebuje každý sportovec, zvlášť v této době. Rozhodli jsme se vás proto podpořit a dáme vám vitaminy ke každé objednávce na našem e-shopu ZDARMA. Stačí zadat vybraný kód v košíku. Vy sami si tak rozhodnete, které to budou a v jaké hodnotě.

11/5
Příští týden odstartuje RunTour, letos i s Enervitem

Po odložení brněnského závodu se v sobotu 22. května rozjede běžecký seriál ČEZ RunTour. Jubilejní 10. ročník nabídne 8 závodů na různých místech Česka a jeho výživovým partnerem je ENERVIT. Pro účastníky máme nachystané 2 balíčky plné energie na závod a samozřejmě nebude chybět ani náš stánek na místě.

5/5
Jdi do hor! Přidáváme se k výzvě a pomůžeme vám zdolat tu vaši

2 výzvy a v každé z nich 6 vrcholů. To čeká na účastníky projektu Jdi do hor, jehož partnery s Enervitem jsme. Jde o motivaci lidí vyrazit za pohybem a krásami českých i moravských hor. Užijte si přírodu, krásné výhledy a výzvy, při kterých si máknete. My s Enervitem jsme připravení pomoci!

23/4
Triatlonista Jan Šneberger po MČR v půlmaratonu: „Panují jen kladné dojmy!“

Začátek triatlonové sezony je zatím nejistý, člen Enervit Teamu už ale absolvoval alespoň virtuální cyklistické závody a také mistrovství republiky v půlmaratonu. Jan Šneberger si své umístění mezi běžeckou elitou v první třicítce pochvaluje a doufá, že dojde i na první plánovaný triatlonový start v Rakousku. O své přípravě na novou sezonu, i letos poznamenanou covidem-19, mluví v našem rozhovoru.

19/4
Vít Pavlišta má rekordní titul z MČR v půlmaratonu!

Sedmkrát už vybojoval člen Enervit Teamu titul mistra republiky na půlmaratonské trati a svým posledním dubnovým triumfem překonal v počtu prvenství Róberta Štefka. Letos se šampionát konal v Ostřešanech, protože ani tentokrát se mistrovství nemohlo kvůli covidu uskutečnit v rámci tradičního pardubického vinařského půlmaratonu. Vít Pavlišta si na tamní trati ale opět doběhl pro vítězství a historický rekord.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

SERIÁL: Pozor na mýty spojené se sportem - 3. díl

Fungování lidského těla má několik zákonitostí, které je dobré dodržovat. Někdy bez znalostí fyziologie volíme zdánlivě logická řešení, která jsou ale pro sportovní výkon vyloženě škodlivá. Rádi bychom vám je demonstrovali na skutečných příbězích ze života a je na vás, zda se jimi inspirujete, nebo si je prožijete také. Rovnou ale poradíme: je lepší si to přečíst než to všechno prožít.

SERIÁL: Pozor na mýty spojené se sportem - 2. díl

Fungování lidského těla má několik zákonitostí, které je dobré dodržovat. Někdy bez znalostí fyziologie volíme zdánlivě logická řešení, která jsou ale pro sportovní výkon vyloženě škodlivá. Rádi bychom vám je demonstrovali na skutečných příbězích ze života a je na vás, zda se jimi inspirujete, nebo si je prožijete také. Rovnou ale poradíme: je lepší si to přečíst než to všechno prožít.

SERIÁL: Pozor na mýty spojené se sportem - 1. díl

Fungování lidského těla má několik zákonitostí, které je dobré dodržovat. Někdy bez znalostí fyziologie volíme zdánlivě logická řešení, která jsou ale pro sportovní výkon vyloženě škodlivá. Rádi bychom vám je demonstrovali na skutečných příbězích ze života a je na vás, zda se jimi inspirujete, nebo si je prožijete také. Rovnou ale poradíme: je lepší si to přečíst než to všechno prožít.

Proč myslet na OKYSLIČENÍ a co znamená VASODILATACE?

Základem vytrvalostního výkonu je dostatek kyslíku pro buňky. Energie díky tomu může být kryta z dostupných zdrojů ekonomičtěji (výkon může trvat delší dobu) a vzniká i méně fatálních metabolitů, které by vedly k ukončení výkonu po krátké době (např. laktát). Proto je okysličování svalů důležitým tématem pro každého vytrvalostního sportovce. Dobrou zprávou je, že můžete organizmu pomoci a my prozradíme jak.

Co je ANABOLICKÉ OKNO a jak ho využít?

Anabolické okno je krátký časový úsek po sportovním výkonu, kdy jsou svalové buňky více než jindy otevřeny příjmu živin. To se pozitivně odráží v regeneraci – obnově energie a svalových vláken. Proto také anabolismus, od slova výstavba, růst.

Více aktualit