Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita
Aktualita

Vít Pavlišta má stříbro z Pečecké desítky a vyhlíží Pražský půlmaraton

Minulý víkend se posedmé postavil na start jarní klasiky, Pečecké desítky, a vybojoval stříbrnou příčku. Jeho hlavní jarní vrcholy ale teprve přijdou v podobě Pražského půlmaratonu a maratonu, který by měl být tím závodem, ke kterému směřuje příprava.  „Ta byla přes zimu kvalitní, tak věřím, že ji na nadcházejících závodech prodám. Hlavní teď je zůstat zdravý,“ říká v rozhovoru člen Enervit Teamu Vít Pavlišta.

Vaše příprava aktuálně míří k dubnovému půlmaratonu v Praze. Jak se zhruba 14 dní před startem cítíte a co je třeba případně ještě doladit?

Na Pražský půlmaraton chci být určitě ve formě, ale ani ten by neměl být vrcholem jara - vše směřuji k Pražskému maratonu. Do půlmaratonu jsem si dal za cíl především dostat se do běžecké pohody několika rychlejšími tréninky na dráze a úbytek týdenní kilometráže nahradit regenerací a odpočinkem. Věřím, že těch 14 dní mi na to bude stačit.

 

Minulou sezonu jste dlouho laboroval se zraněním, jaký je aktuální stav, je vše v pořádku?

Moje achilovky byly celou zimní přípravu v klidu, což se mi snad ještě žádnou sezónu udržet nepodařilo. Bojoval jsem trochu s bolestí chodidla, ale nebylo to nic, co by mě úplně vyřadilo z tréninku. Postupně bolest odchází a věřím, že do prvních důležitějších závodů bude pryč.

 

Dá se říct, kdy přesně začala vaše příprava na novou sezonu a co všechno jste už během ní absolvoval?

Na novou sezónu jsem začal trénovat začátkem října. U mě je zimní příprava tradičně o tempových bězích a síle. Jako zpestření jeden den v týdnu zařazuji běžecké cvičení a posilování v tělocvičně a jednou v týdnu rychlejší běhání v hale. Jako doplněk a náhradu dlouhých volných běhů občas používám lyže. Během zimní přípravy jsem vyrazil dvakrát na týden do teplých krajin k dočerpání sil a naběhání rychlejších kilometrů na suchém asfaltu.

 

Bez čeho se během tréninků a závodů neobjedete, budeme-li se bavit o nezbytné sportovní výživě?

Spoléhám na Enervit. V tréninku především na Enervit BCAA aminokyseliny a regenerační nápoj Enervit R2 Sport. Při závodech je to již tradičně Enervit PRE Sport a energetické koncentráty Enervitene Sport.

 

Absolvoval jste už letos i nějaké další závody, případně čekají vás do startu v Praze ještě nějaké? Máte obecně rád přípravu formou závodů místo tréninku?

Letos jsem běžel pouze 3 km v hale při Memoriálu Karla Líbala a Pečeckou desítku. Oba závody byly spíše přípravného charakteru, byť jsem je běžel naplno. Jaro mám nabité, proto závodními starty zatím šetřím a nastoupím až na Pražský půlmaraton.

 

O víkendu jste běžel Pečeckou desítku, na které jste vybojoval 2. místo v čase 30:44. Jak jste s časem a výsledkem spokojený a co vám říkají o vaší dosavadní přípravě?

V Pečkách to byl takový nevýrazný výsledek, se kterým nejsem spokojený, ale zároveň to nebyl ani vyloženě propadák. Závod jsem běžel bez nějakého ladění a z docela náročné přípravy, čímž si ten výsledek trochu omlouvám. Moje zimní příprava byla myslím kvalitní a věřím, že ji prodám na nadcházejících závodech. Hlavní je teď zůstat zdravý a „běhuschopný“.

AKTUALITY

12/2
Mrkněte na záznam únorového semináře a termín nového

I v novém roce jsme připravení nabízet vám semináře zaměřené na výživové aspekty ve sportu. Letošní ročník jsme odstartovali tématem "Jak se (nejen) výživou připravit na závod", kde byla řeč o všem důležitém, co ne/dělat před vaším dnem D. Ať už se rozhodnete závodit na lyžích, na kole, v běhu, v triatlonu nebo v dalších vytrvalostních sportech. Pokud jste seminář nestihli, nabízíme jeho záznam. A rovnou pro vás chystáme i další seminář, který proběhne v březnu. 

9/2
Podpořte nás v anketě Shop roku 2023

Líbí se vám náš e-shop? Nakupujete na něm a jste spokojení s jeho službami? Pak nám můžete dát hlas v tradiční anketě Heureky ShopRoku!

5/2
Jizerská 50 zrušena, pondělní seminář i vybrané akce proběhnou

Je nám to moc líto, ale je to tak - 57. ročník Jizerské 50 se neuskuteční. Organizátoři o víkendu rozhodli o jejím zrušení z důvodu nedostatku sněhu, teplého počasí a nepříznivé předpovědi na další dny. Některé z plánovaných akcí přesto proběhnou, stejně jako náš pondělní seminář na téma "Jak se připravit na závod aneb výživové vychytávky".

31/1
V roce 2024 nás čeká spousta sportovních událostí. Kde se potkáme?

Jsme rádi, že vám sportovní výživa Enervit pomáhá sportovat lépe. A jsme také moc rádi, když se s vámi můžeme potkávat přímo na závodech a veletrzích. Abychom vám mohli poradit, probrat vaše potřeby a představit novinky. Kde se potkáme v roce 2024?

19/1
Královnou cyklistiky za rok 2023 je Kristýna Zemanová

Slavnostní vyhlášení ankety o nejlepšího cyklistu či cyklistku roku má opět ženskou vítězku – královnou české cyklistiky za rok 2023 se stala cyklokrosařka Kristýna Zemanová, která ovládla hlasování v soutěži Českého cyklistického svazu, jehož výživovým partnerem je Enervit.

Více aktualit

VÝŽIVOVÁ PORADNA

Proč je HYDRATACE u sportovců tak důležitá?

Hydratace neboli zavodnění organismu je ta nejpodstatnější věc, kterou by měli vytrvalci v oblasti výživy řešit. Na nedostatek tekutin během sportu totiž nelze natrénovat a už malý pokles množství vody v těle může mít vliv na sportovní výkon.

5. výživový tip pro Jizerskou 50: Vyzrajte na křeče

Křeče nechce v závodě zažít nikdo. A tak se snažíme jim předcházet, nebo s nimi hned v zárodku bojovat. Jaké jsou osvědčené recepty z praxe i z pohledu fyziologie? To vám prozradíme v posledním díle našeho seriálu, který vám pomáhá připravit se co nejlépe na Jizerskou 50.

4. výživový tip pro Jizerskou 50: Co jíst před startem

Tahle otázka zaměstnává mnoho vytrvalců, běžce a běžkyně na lyžích nevyjímaje. Co si dát v době 2 hodin před startem, abychom se cítili sytí, nebylo nám těžko a pomohli tělu s přípravou na výkon? My v Enervitu máme jasnou odpověď, podle které se řídí už tisíce sportovců včetně profesionálů – i těch, kteří se postaví na start Jizerské 50.

3. výživový tip pro Jizerskou 50: Doplňujte energii – ať vám nedojde

Na tratích závodů Jizerské 50 je potřeba si dobře rozvrhnout síly. Tak abyste daný závod nejen dokončili, ale vyhnuli se i krizím a mohli zajet svůj vysněný čas. S tím vám pomůže průběžný příjem energie na trati a my prozradíme, jak na to.

2. výživový tip pro Jizerskou 50: Pijte – poradíme co

Průběžné doplňování vhodných tekutin je důležitý faktor pro celkovou výkonnost a optimální pohodu sportovce. Pitný režim bychom měli dodržovat nejen během dne, ale především v průběhu tréninku a závodu. Vždyť tělo je minimálně ze 60 % tvořeno tekutinou a již ztráta pouhého 1 % vody znamená pokles výkonnosti a únavu.

Více aktualit