Výživová poradna
Výživová poradna
Výživová poradna
Výživová poradna
Výživová poradna
Výživová poradna
Výživová poradna
3. fyziologický zákon: Zvyšte množství využitelných sacharidů na maximum

Lidské tělo funguje podle určitých zákonů, které jsou jasně dané. Říkáme jim fyziologické zákony, a pokud chcete, aby vaše sportovní výkonnost rostla, měli byste je respektovat a naučit se jich využívat. Abyste nemuseli dřít jako koně ve snaze porazit přírodu. Dnes pro vás máme 3. zákon, který říká, že vhodná kombinace různých sacharidů pomůže načerpat maximální množství energie během výkonu.

2. fyziologický zákon: Externí sacharidy jako konkurenční výhoda

Lidské tělo funguje podle určitých zákonů, které jsou jasně dané. Říkáme jim fyziologické zákony, a pokud chcete, aby vaše sportovní výkonnost rostla, měli byste je respektovat a naučit se jich využívat. Abyste nemuseli dřít jako koně ve snaze porazit přírodu. Dnes pro vás máme 2. zákon, který říká, že při sportu je třeba doplňovat externí energii ze sacharidů.

Regenerujte a vaše výkonnost poroste

Někdo tvrdí, že k růstu výkonnosti se musíte proležet, a proto odpočívá na gauči. Jiný naopak cítí příležitost, že bude mít navrch, když bude neustále trénovat. Jenže oba tyto tábory se nakonec potkávají na chvostu startovního pole. Proč? Protože pravda je někde uprostřed, jak už to tak bývá.

Výhody maltodextrinu: hodně rychle vstřebatelné energie pro váš výkon

Při sportu jsou sacharidy rychle dostupnou energií. Další jejich výhodou je, že se současně umí i rychle přeměnit na ATP, což je energie potřebná pro svalový pohyb. Při zohlednění dostupnosti a potenciální velikosti skladových zásob sacharidů se jedná o velmi strategickou formu energie, s níž už se dají vyhrávat závody a dosahovat úspěchů. Stojí tedy za to znát určité vychytávky se sacharidy spojené a vědět, jak tento zdroj energie funguje.

PODCAST: Proč je důležitá hydratace a jak plnit pitný režim při sportu?

Poslechněte si náš nový podcast s tematikou výživy ve sportu! Věnujeme se v něm pitnému režimu a hydrataci organizmu během sportu. Proč je důležitá, a proč iontový nápoj poslouží lépe než voda. Podcast je přínosný pro cyklisty, běžce, triatlonisty i další vytrvalostní sportovce. Podcast si můžete rovnou pustit, nebo stáhnout a mít ho tak k dispozici kdekoli - třeba při sportu nebo vašich cestách.

PODCAST: Jaké zdroje energie využíváme během vytrvalostního výkonu?

Poslechněte si náš nový podcast s tematikou výživy ve sportu! Věnujeme se v něm tomu, jaké energetické zdroje využívají cyklisté, běžci, triatlonisté a další vytrvalostní sportovci. Podcast si můžete rovnou pustit, nebo stáhnout a mít ho tak k dispozici kdekoli - třeba při sportu nebo vašich cestách.  

Máme pro vás další on-line seminář, tentokrát o nutričních hodnotách

Nabízíme vám další on-line seminář pro růst vaší výkonnosti. Abyste nemuseli nikam chodit a mohli se jen dívat. Tentokrát jsme se zaměřili na to, jak číst nutriční hodnoty na etiketách (nejen) sportovní výživy.

Co je zač BETAIN a jak nám pomáhá?

Proč zapojujeme výživu do našeho sportování? Abychom zvyšovali výkonnost. Proto často pracujeme na zvyšování energetických zásob, na podpoře regenerace, na správném nastavení organizmu před výkonem – vše s cílem mít více toho, co považujeme za důležité pro vyšší výkonnost. Někdy je ale dobré mít něčeho také méně, například homocysteinu. A s tím nám pomůže právě betain. Co jsou tyto aminokyseliny zač?

Mrkněte na on-line seminář o ADAPTACI coby principu růstu výkonnosti

Chcete vědět, jak posunout svou výkonnost? Pusťte si náš on-line seminář! Dozvíte se na něm o adaptaci coby principu růstu výkonnosti.

VIDEO: Jak na křeče

Jak dokáže být svalová křeč nepříjemná, ví asi každý sportovec. Proto se vyplatí křečím přecházet. Jak na to, aby se vám křeče vyhnuly? Ve videu vám odpoví odborník – biochemik, cyklista a trenér Petr Novák, který patří k našim partnerům v rámci projektu Sportuj lépe.

Spoléháme na enervit

VZDĚLÁVEJTE SE