Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Výživové okénko
Sportovec by měl myslet především na sebe

Jaké sportování je pro sportovce nejlepší? Hraje výživa ve fyzioterapii nějakou roli? Odpovědi na tyto otázky nám poskytla v rozhovoru Mgr. Lucie Janečková, která je garantem Enervit Teamu v oblasti fyzioterapie. 

Jak to chodí v Norsku co se týče výživy, sportovce a tréninků?

Metodik běžeckého lyžování Jakub Opočenský nám poskytl rozhovor o přístupu ke sportu v Norsku v porovnání s Českou republikou. Jsou v přístupu sportovců a trenérů nějaké rozdíly? Je pro norské lyžaře důležitá správná strava nebo těžký trénink? Na tyto otázky najdete odpověd z přímých zkušeností Jakuba.  

Seminář pro zlepšení trénovanosti

Na základě zvýšeného zájmu o odborné semináře pro vytrvalostní sportovce pořádáme dnes další dnes již tradiční Enervit seminář o tréninku, výživě a Enervitu, a to s hostem Helenou Erbenovou mistryní světa v terénním i zimním triatlonu.

Enervit seminář ve Zlíně

Na dnešním Enervit semináři ve Zlíně vystoupil jako host i Filip Ospalý, nejlepší triatlonista ČR v roce 2013. 

 

Dnes se ve Zlíně uskutečnil další z řady Enervit seminářů konaných po celé ČR. Tematem byla především provázanost tréninku a závodění s výživou, a to jak sportovní, tak i obecnou. Důraz při našich seminářích klademe hlavně na praktičnost sdělovaných informací. Proto pevně věříme, že poznatky, které zde hojný počet účastníků získal, převede každý úspěšně i do své sportovní praxe. O tu se s posluchači podělil i Filip Ospalý, nejlepší český triatlonista a garant Enervit teamu.

 

Další seminář se uskuteční hned zítra 11. června v Praze, kde hostem bude MUDr. Karel martínek z Casri, zakladatel projektu Cyklotrenink.com.

Výživový seminář Praha - Vestec

Zájem o výživový semináře stoupá. Další se koná v Praze ve Vestci ve středu 11.6. v 16:45 hodin.

 

Více informací naleznete v aktualitě. 

Enervity podle toho, na co se cítíte

ENERVIT nabízí revoluční řešení dostatku energie pro celý závod každému z vás, nezávisle na tom, jak dlouho budete na trati.

 

Někdo absolvuje svůj závod za 2 nebo 2,5 hodiny, jinému na to stačí 90 minut. Každý jsme přeci na jiném stupni výkonnosti a cítíme se tak i na jiný výsledný čas. Protože není optimální doporučovat všem stejný balíček, vytvořili jsme 10 cenově zvýhodněných ENERVIT balíčků odstupňovaných podle délky trvání závodu od 90 minut až do 6 hodin. Každý si tak může vybrat ENERVITy, jejichž dávkování odpovídá předpokládanému výslednému času závodu.

 

A v čem je kouzlo ENERVIT balíčků?

Víte, kde se ztrácí až 70% vašich fyzických sil?

Jestliže chcete zvýšit svoji výkonnost, připravili jsme pro vás jedinečný seminář, kde získáte KHOW-HOW, co dělat před, během a po vašem tréninku nebo závodu. 

Rada číslo 4: dbejte na dostatek energie

Vytrvalostní sporty jsou energeticky velmi náročné a v mnoha případech vyvolávají u sportovců negativní energetickou bilanci, tedy stav, kdy jedinec více energie vydá než přijme. Tento stav pak může mít značně negativní vliv na sportovní výkonnost – roste únava, snižuje se vitalita a aktivita během dne, ubývá svalová hmota, klesá výkonnost a prodliužuje se doba regenerace. Jestliže dlouhodobě nemáte dostatečný příjem energie, může mít trénink zcela opačný efekt, než který mu přisuzujete a který Vás ve skutečnosti svojí vysokou energetickou náročností sráží níže a níže. Tomuto stavu můžete jednoduše předcházet i tím, že díky naší kalkulačce Energetická bilnace budete mít svůj výdej a příjem energie pod kontrolou. A v zajímavostech si můžete přečíst jednoduchý návod, jak lze příjmem energie během výkonu tyto negativní vlivy snížit.

Rada číslo 3: pamatujte, že trénink pro vás končí až 30 minut po domnělém konci

Jak se budete cítit odpoledne po závodě? Jak vitální budete druhý den v práci? Jaká aktivita z Vás bude sálat při vymýšlení rodinného výletu? Jak brzy můžete intenzivně trénovat na další závod? O tom všem rozhoduje doba zhruba do 30 minut po skončení závodu, tedy přesněji po proběhnutí cílem. Bývá zvykem a běžnou praxí, že první, na co v cíli sáhnete, je pití. A to je správně. Vždy je nutné doplnit co nejdříve tekutiny, které jste během výkonu vypotili či vyloučili dechem. Během jedné hodiny běhu takto ztratíme až 1,15 litru tekutin a odborníci doporučují přijmout (plynule a postupně) po výkonu až 150% tohoto množství. První, po čem se v cíli většinou jako první sáhne, je zbylý iontový nápoj z trati, nebo pitný režim připravený pořadateli. V případě Enervitu to bývá iontový nápoj Enervit G sport s významným obsahem zdrojů energie ve formě sacharidů, dále minerálních látek a vitamínů pro lepší využití přijímané energie. Ale tím vše teprve začíná. Více se dočtete v dalším článku v Zajímavostech.

Seminář o tom, jak používat Enervit

Ve čtvrtek 20. února proběhne v Liberci další z řady seminářů o tom, jak efektivně používat sportovní výživu Enervit a jak přizpůsobit celý náš jídelníček, aby podporoval tréninkové úsilí a umocnil finální přípravu na závod. Seminář proběhne v budově Dukly Liberec v Jeronýmově ulici v Liberci (nad Tipsport Arenou) od 16:45 hodin. Hlavní témata odpřednáší Ing. Aleš Máslo, výkonný ředitel společnosti Vitar Sport (která je oficiálním distributorem značky Enervit do ČR) a působí i jako lektor na výživových kurzech Nutris. Mezi přednášejícími hosty jsou Jakub Svoboda z CK Kolokrám (cyklistika) a Marek Pazderský ze Silvini SkiTrab Team (běh nalyžích). Vstupné je 400 Kč, pro členy Enervit Teamu je vstupné zdarma. Více informací naleznete zde, případně v členské sekci.